Ga naar inhoud

Vanaf welke leeftijd mag je konijn groenten en zo eten?


Cathedral

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw konijntje van 3 maand oud, maar ik heb niet zoveel ervaring met jonge konijnen. Waar ik hem gekocht heb, zeiden ze dat ik nog even moest wachten voor ik hem andere dingen gaf dan zijn korrels en hooi, maar ik ben vergeten vragen hoelang ik daar mee moet wachten. Weet iemand van jullie konijnenliefhebbers hier soms antwoord op? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook zo een dierenwinkel die dat verkondigt inderdaad.

Met 3 maanden ben ik hier gewoon begonnen, je moet alleen heel voorzichtig beginnen.

Een stukje ter grootte van een postzegel, aankijken hoe dat gaat en dan kun je rustig opbouwen.

Krijgt hij van dat kleine stukje meteen diarree is het natuurlijk niet de bedoeling om al te gaan opbouwen.

Ik ben begonnen met een stukje witlof, toen ze dat goed konden eten begonnen met andijvie, maar beiden zijn veilige groenten om mee te starten

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik hier jongen heb begin ik juist met groenvoer. zodra de oogjes opengaan leg ik wat groenvoer (wat op dat moment in de tuin is) rond het nest.(is er nog niks eetbaars in de tuin doe ik dit met gedroogde kruiden) Dit is het meest natuurlijke voer wat ze kunnen hebben. En vaak reageren ze daar beter op dan gelijk brokken. Zodra ze gaan lopen gaan ze vanzelf naar de brokken toe natuurlijk om wat mee te eten, maar dan nog probeer ik ze meer groen te laten eten dan brok.

Nu zijn er wel konijnen gefokt waar de darmen behoorlijk van verpest zijn en die geen groen meer kunnen verdragen. Daarom is rustig opbouwen inderdaad wel aan te raden als je je konijntje krijgt. Maar wat ik probeer te zeggen, dat konijnen tot een half jaar, of sommigen beweren zelfs een jaar! geen groenvoer zouden mogen is echt onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .