Ga naar inhoud

dwangvoeren


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hai,

Ik lees wel eens wat over het dwangvoeren van konijnen. Nu ben ik van plan om mn nijnen over een tijdje te laten steriliseren/castreren en vaak moet je ze daarna blijkbaar dwangvoeren, maar ik weet helemaal niet hoe ik dat zou moeten doen.

Kan iemand me dit uitleggen of zeggen waar ik dat kan vinden?

Ik neem namelijk niet aan dat het konijn heel stil blijft zitten enzo. ze hebben er vast geen zin in.

Graag zou ik willen weten hoe ik ze dan moet pakken en hoe ik het voer erin krijg.

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je de 'handdoektruc' gebruiken. Dan rol je je konijn in een handdoek. Verdere uitleg stond op een site, maar ik weet niet welke. En dan spuitje erin en voorzichtig spuiten. Ik heb geen ervaring met dwangvoeren, dus iemand anders kan je misschien verder/beter helpen:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 1 van de 3 moeten dwangvoeren.

Wij doen het vaak samen, 1 houd vast en de ander doet het spuitje achter de voortanden en dan voorzichtig inbrengen. Als het nodig zal je da het ook wel voor kunnen doen of uitleggen hoor! Vaak eten ze al voor je ze weer meekrijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites