Ga naar inhoud

dwangvoeren


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hai,

Ik lees wel eens wat over het dwangvoeren van konijnen. Nu ben ik van plan om mn nijnen over een tijdje te laten steriliseren/castreren en vaak moet je ze daarna blijkbaar dwangvoeren, maar ik weet helemaal niet hoe ik dat zou moeten doen.

Kan iemand me dit uitleggen of zeggen waar ik dat kan vinden?

Ik neem namelijk niet aan dat het konijn heel stil blijft zitten enzo. ze hebben er vast geen zin in.

Graag zou ik willen weten hoe ik ze dan moet pakken en hoe ik het voer erin krijg.

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je de 'handdoektruc' gebruiken. Dan rol je je konijn in een handdoek. Verdere uitleg stond op een site, maar ik weet niet welke. En dan spuitje erin en voorzichtig spuiten. Ik heb geen ervaring met dwangvoeren, dus iemand anders kan je misschien verder/beter helpen:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 1 van de 3 moeten dwangvoeren.

Wij doen het vaak samen, 1 houd vast en de ander doet het spuitje achter de voortanden en dan voorzichtig inbrengen. Als het nodig zal je da het ook wel voor kunnen doen of uitleggen hoor! Vaak eten ze al voor je ze weer meekrijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn da staat wel op de lijst, hun werken met gas wat ik heel graag wil en vroeg ik of ik pijnstillers mee kreeg. Nee zei ze want wij hebben juist vaak meegemaakt dat d konijnen juist suffer er van worden en dus niet gaan eten. Maar als je merk dat je konijn wel pijn krijgt dan kan je de pijnstillers ophalen. Maar dta doe ik niet ik ga ervoor zorgen dat ik het wel mee krijg voor als !!!! snap je? Als je dit hoort miss klinkt het dan in de oren dat ze juist niet goed zijn. Maar ik vroeg hoe hun dat gingen doen met pluisje omdat hij ook aan zijn gebit geholpen moest worden en zij vertelde: vooraf krijgt hij een prikje en is hij al zo versuft dat we al kunnne kijken en als we er wat aan moeten doen krijgt hij iets meer narcose zodat hij er iets langer is blijft. Maar ze houden hem ook daar tot hij weer helemaal opgeknapt is(rond 17uur mag ik hem dan pas ophalen)Ik mag een zakje ciens recovery mee krijgen en pap thuis hebben.

Ik vond ze erg geloofwaardig over komen alleen schrok ik wle dat ik geen pijnstillers mee krijg. Maar een vriendin van mij haar konijn werd geholpen en kreeg ook geen pijnstillers mee en daar ging het goed mee. Maar goed haar konijn is mijn konijn niet dus ik WIL het mee krijgen.

Dus ik hoop ook inderdaad dat deze da ook goed is als wat het beweerd word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Iemand uit een dierenwinkel (heeft zelf ook konijnen) die zei dat dwangvoeren helemaal niet nodig was dat je daar ervaren mee moet zijn om het te doen.

is dat waar? of.. kan je beter wel een paar spuitjes zonder naals kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok thnks cindy.

Ik heb vast potjes in huis gehaald. Hoeft miss niet maar er kan altijd wel iets gebeuren in het weeknd wat niet te hopen is.

Maar science recovery is dat een klein zwart zilver zakje?? die heb ik dus ook ooit gehad voor mijn muisje(was nog erg klein en heeft erg goed geholpen vind ik zelf) die ik moest dwangvoeren. Is heelaas wel buitenlands beschreven en krijg je "ik tenminste wel" een NL beschijving

oh nou moe ik kijk net en staat het wel in het nederlands :s:S. vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Ik lees wel eens wat over het dwangvoeren van konijnen. Nu ben ik van plan om mn nijnen over een tijdje te laten steriliseren/castreren en vaak moet je ze daarna blijkbaar dwangvoeren, maar ik weet helemaal niet hoe ik dat zou moeten doen.

Kan iemand me dit uitleggen of zeggen waar ik dat kan vinden?

Ik neem namelijk niet aan dat het konijn heel stil blijft zitten enzo. ze hebben er vast geen zin in.

Graag zou ik willen weten hoe ik ze dan moet pakken en hoe ik het voer erin krijg.

Bedankt alvast!

Even terug on topic...

Zoals ze hierboven al gezegd hadden, ga er van uit dat je het niet nodig hebt, maar je kan idd beter voorbereid zijn, daar geef ik je 100% gelijk in!

Ik geef medicatie of dwangvoer om te beginnen steeds met het konijn op tafel op een handdoek en ik zit op een stoel. Het konijn zit zo ineens op een hoogte, binnen jou handbereik en in een vreemde omgeving, wat hem een ietsje onzeker maakt. Op de grond krijg je dat bijna niet geflikt want ze gaan gewoon lopen. Ik sla de handdoek ook om hen heen,zodat ik een betere grip heb. Dan is het een kwestie van het spuitje in een hoekje van de mond te steken,achter de snijtanden en er snel een heel klein beetje uit te duwen. Als je geluk hebt, begint het konijn op dat moment uit zichzelf te smakken en kan je makkelijk en voorzichtig de rest van het spuitje erin duwen. Gaat dat niet, dan neem ik het hoofdje vast om er wat in te duwen en laat ik dan weer los, zodat ze tijd hebben om te slikken.

Dat is mijn ervaring, er zullen vast wel mensen zijn die het anders doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok thnks cindy.

Ik heb vast potjes in huis gehaald. Hoeft miss niet maar er kan altijd wel iets gebeuren in het weeknd wat niet te hopen is.

Maar science recovery is dat een klein zwart zilver zakje?? die heb ik dus ook ooit gehad voor mijn muisje(was nog erg klein en heeft erg goed geholpen vind ik zelf) die ik moest dwangvoeren. Is heelaas wel buitenlands beschreven en krijg je "ik tenminste wel" een NL beschijving

oh nou moe ik kijk net en staat het wel in het nederlands :s:S. vreemd

Lia, dit topic gaat over hoe je moet dwangvoeren, niet over pijnmedicatie of goede DA'en of over castratie. Gelieven on-topic te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand uit een dierenwinkel (heeft zelf ook konijnen) die zei dat dwangvoeren helemaal niet nodig was dat je daar ervaren mee moet zijn om het te doen.

is dat waar? of.. kan je beter wel een paar spuitjes zonder naals kopen?

Nee hoor, dat is niet waar. Ook onervaren kun je dwangvoeren, zolang je maar weet hoe het moet, dat kan de da je eventueel voor doen.

Dat je ervaren moet zijn is echt onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Nee hoor, dat is niet waar. Ook onervaren kun je dwangvoeren, zolang je maar weet hoe het moet, dat kan de da je eventueel voor doen.

Dat je ervaren moet zijn is echt onzin.

Oke :) ja,, ik vond het zelf ook best raar maarjaa,,

maar kan je bij de Da ook spuitjes kopen dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .