Ga naar inhoud

joep casteren??


Keecee

Aanbevolen berichten

Joep is n ram van 4 maanden en wooont nu 2, 5 maand bij ons.

Gedrag wat hij de afgelopen dagen laat zien is dat hij rondjes rondom de voeten van mijn vriendin loopt.

Ook heeft hij meerdere keren geprobeerd tegen het been van mijn vriendin op te rijden.

Als laatste gaat joep ook overal met zijn kin langs, maar wat ik weet is dat dit met territorium afbakenen te maken heeft.

Is het al tijd voor castratie? Of hoe hier mee om te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii,, ik heb gelezen dat er geurklieren onder zn kin zitten? hij 'smeert' dus overal zijn geur aan ;) Best terretoriaal zoals ik het lees :O

hij mag na 4 maand al wel gecastreerd worden weet ik, als je dit wil.. zou k dit wel doen, ook omdat ze kunnen gaan sproeien :O

en dan natuurlijk: Wil je m geen vriendinnetje geven? Dan is castreren sowieso aangeraden!

hoop dat je hier wat aan hebt , en veel succes verder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou ik nog heel even wachten tot hij goed volgroeid is. Velen laten hun ram heel vroeg castreren, maar mijn persoonlijke mening is dat het beter is om ze nog even door te laten groeien. Ik heb eens gehoord van m'n dierenarts assistente dat op jonge leeftijd castreren eventueel kan leiden tot botontkalking op latere leeftijd. Helaas heeft ze dat artikel niet meer te pakken kunnen krijgen, want dan had ik het hier kunnen laten zien.

Ik heb zelf gewacht tot m'n konijn 6 maanden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .