Ga naar inhoud

Mijn konijnen doen geen binkys?


080509

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn zo'n beetje de verwenste beesten op aarde :D. Ze hebben een super groot, zelf gemaakt hok met twee verdiepingen, een krabpaal, tunnels, een wipwap, hout en veel speeltjes. Ook krijgen ze binnenkort een zandbak. Het deurtje van het hok staat altijd open en de rest van het huis is ook van hen. Op verschillende plekken staan krabpaaltjes en liggen er speeltjes en tunnels.

Ze lijken erg gelukkig. Liggen elkaar regelmatig te wassen, scharrelen lekker hele dagen rond, komen bij me in bed liggen en spelen lekker in hun hok.

Het enige wat ik nooit van ze zie zijn binkys. Betekent dit dat mijn konijnen niet gelukkig zijn? Wat dat lijken ze wel. Ze vertonen al het natuurlijk gedrag, hebben geen slechte gewoontes, zijn 100% zinderlijk.

Maar goed, moeten konijnen binkys doen om gelukkig te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor,

Wat ik bij mijn konijnen zie is dat ze het heel soms alleen doen als ze ''super gelukkig zijn".

Als het hier drie dagen vol heeft geregend en het de vierde dag eindelijk droog is en ze weer naar buiten kunnen, dan zie ik ze wel eens een binkie maken. Maar ook lang niet altijd. Toen ik een tijdje terug een voedster kocht die haar leven lang opgesloten zat in een mini hokje, zag ik haar heel veel binkies maken toen ze voor het eerst op het gras liep.

Ik denk dat een binkie maken meer een impuls van geluk is die sommige konijnen uiten door een binkie te maken, maar het niet hoeft te zeggen dat ze zonder het maken van binkies niet gelukkig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor dat wil echt niet zeggen dat ze niet gelukkig zijn. Hier maken ze ook niet altijd binkies. Een voedster heb ik in vier jaar tijd op een binkie of drie kunnen betrappen en ik weet zeker dat ze gelukkig is, het zit gewoon niet zo in haar. Mensen zijn ook niet allemaal even extrovert en uitbundig.

Ik merk inderdaad ook, net als Geitje zegt, dat er meer gebinkied wordt als ze door omstandigheden langere tijd niet hebben kunnen rennen. Een beetje vergelijkbaar met de bokkesprongen van koeien die in de lente voor het eerst weer buiten mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dezelfde ervaring :)

Cas heb ik nog nooit een binky zien maken (maar hij oogt verre van ongelukkig :wink2: ) en Diva maakte ze eerst vooral als ik 's avonds met haar speelde (toen ze nog geen vriendje had), en de laatste keer was na de vakantie, toen ze weer thuis kwam en ondanks de goede zorgen erg blij leek te zijn weer lekker in haar vertrouwde omgeving te kunnen rondrennen.

(En het lijkt hier echt een ímpuls te zijn, wat Geitje al zegt. Diva kijkt na een binky enigszins met een 'WTF? What just happened to me? - blik :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart heb ik nog niet kunnen betrappen op een binky sinds hij hier woont (juli) en Lars deed binkies toen ze voor het eerst rond kon rennen maar daarna heb ik haar niet meer zien doen.

Misschien doen ze het wel stiekem in de nacht of vroege ochtend als ik het niet zie lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook weinig binkies hoor, dat komt waarschijnlijk doordat ze dag en nacht de hele woonkamer tot hun beschikking hebben. Soms hebben ze nog hun gekke 5 minuten, meestal s'avonds, dan gaan een aantal sprintjes gepaard met wat binkies. Verder is het enige moment dat ik binkies zie wanneer ik thuis kom uit mijn werk. Mijn voedster is dan altijd blij dat ik er weer ben en trakteert dan op een paar binkies :love: Mijn ram doet dat eigenlijk bijna nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .