Ga naar inhoud

Karton


MaddyB

Aanbevolen berichten

Heyy iedereen,

Ik heb gezien dat kartonnen dozen en wc-rolletjes ook ideaal speelmateriaal is voor konijntjes.

En nu blijkt dat mijn kleintje helemaal zot is van wc-rolletjes.

Hij kan hier zo smakelijk aan knabbelen tot er niets meer van overschiet...

Nu vraag ik mij af of dit niet ongezond is?

Aangezien ik dit wil geven als speeltje maar hij het eerder neemt als lekkere snack :arf:...

En kartonnen dozen, mogen deze eventueel gedrukt zijn of is het best dat er zo weinig mogelijk bedrukking op staat?

Ik had ook ergens gelezen hier, dat kranten niet erg is aangezien de inkt waarmee ze gedrukt zijn niet schadelijk is voor een konijn, dit klopt ook?

Sorry van de vele vragen :wink2:.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat een hele afdruk op de doos niet echt goed voor ze is, maar een paar letters is echt niet zo erg. Aan karton knagen doen die van mij ook. Volgens mij is dat niet zo erg, maar hij moet geen papierversnipperaar worden. Zorg dat hij naast karton genoeg hout heeft om aan te knabbelen. Denk aan houten speeltjes, stammen en takken. Ook altijd onbeperkt hooi geven. Dat telt ook als knabbelen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze worden hier ook altijd erg blij van kartonnen dozen enz. Ze knabbelen er ook allemaal aan, maar 1 is een echte kartonfan en blijft er van eten. Ik geef het dus vrijwel nooit meer. Het is niet zo erg als ze er een beetje van binnen krijgen, maar zij eet er echt veel van.

Je kan het ook geven en dan na een uurtje ofzo weer weghalen, dan heeft hij er toch even plezier van (tenzij hij dat uur een kwart doos wegwerkt natuurlijk ;)). Teveel karton kan leiden tot verstoppingen.

Onbedrukt karton is inderdaad het beste, dus pak gewoon zo'n bruine doos in de kartonbak van de supermarkt. Ik gebruik ook kranten in de toiletten en in het nachthok. Hier scheuren ze ook regelmatig van en eten ze ook wel eens van. Maar zolang het maar een beetje is zal het wel loslopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zijn kartonnen dozen ook grote pret. Ze krijgen ze alleen niet meer hier.... Mini eet er ook teveel van op. Het viel mij op toen ik veel karton gaf dat ze beide ineens amper hooi meer aten en haakjes hadden. Mini had nooit geen haakjes maar na de dozen wel. Ik heb de dozen niet meer gegeven en ze heeft geen haakjes meer gehad.

Ik kan mij voorstellen dat karton aardig zwaar op de maag ligt en ze dus geen/minder trek hebben in hooi. Heb je een konijntje wat er al wat gevoelig voor is kan dit leiden tot haakjes. Maar dat is per konijn verschillend natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij is helemaal zot van de lege wc-rollen.

Naast het af en toe geven van zo een rolletje heeft hij genoeg hout om aan te knagen (wilgentak-bruggetjes en erg veel stro en hooi om op te knabbelen. Dus het is beter dat hij geen wc-rolletjes meer krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen kan er ook niet vanaf blijven. Laatst heb ik eens een blauwe kartonnen doos in de ren gezet, daar werd nauwelijks aan geknaagd, misschien doordat de verf in het karton nog een smaakje afgaf. Misschien kan je dat eens proberen (natuurlijk wel goed blijven opletten dan, want gekleurd karton binnenkrijgen lijkt me niet zo gezond!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .