Ga naar inhoud

Tranend oogje


Annelies en Basje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Saartje heeft tegenwoordig soms last van een tranend oogje. De vacht onder het ooghoekje het dichtst bij haar neusje is dan een beetje vochtig. Omdat de haartjes rond haar oogje bruin zijn en die er net onder wit valt het extra hard op. Het vocht dat het oogje uitscheid lijkt gewoon kleurloos. Het oogje is zo te zien verder niet rood, bevat geen pus, is niet troubel,..

Het is al enkele keren terug gekomen, telkens voor een zeer korte tijd, enkele uurtjes, ongeveer. Nadien is het weer helemaal droog en lijkt het alsof er niets aan de hand was. Het lijkt wel gewoon traanvocht? Nadat Saartje haar snoetje gewassen heeft ziet het er quasi droog uit.

De eerste keer dacht ik dat er misschien gewoon een hooi sprietje in haar oogje was terecht gekomen, de tweede keer dacht ik dat ook en weet ik het aan pech. Nu het al de derde keer is op enkele weken tijd weet ik het niet meer...

Saartje heeft nog steeds een erg goede eetlust en gedraagd zich verder normaal.

Weten jullie raad? Ik hou het uiteraard in het oog en van zodra het 24u aanhoud of ik andere symptomen zie verschijnen ga ik onmiddellijk naar de dierenarts. Normaal zou ik het uitkuisen met een beetje fysiologisch serum, maar Saartje lijkt het prima zelf te kunnen schoonmaken (soms helpt Basje even) en Saartje is geen makkelijk handelbaar konijn, om het nog zachtjes uit te drukken ;).

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha nachtbraker :)

Wat vervelend, ik heb dat met Frits ook gehad, alleen bleef het bij hem nat. Hij leek er geen last van te hebben. Ik ben 3 keer met hem naar de dierenarts geweest, er was geen aanwijsbare oorzaak. Ik heb allerhande druppels en crèmes geprobeerd, het heeft weken geduurd, werd minder en erger en toen nog erger en ineens was het over, nadat ik een crème gebruikt had waar hij erg last van kreeg. Zijn oogleden werden dik en rood en gingen jeuken, daarna was het weg. Alsof er toch een irritatie ineens helemaal uitgekomen was door de extra irritatie ofzo. Daarna was Frits veel actiever en vrolijker, hij had er dus toch wel echt last van gehad. De dingen die ik geprobeerd heb even uit het hoofd: gekookt water, fysiologische oplossing, oculoheel en iets van a. Vogel (allebei oogdruppels voor mensen van de tuinen, op dierenartsadvies), uiteindelijk Ophtosan, waar zijn oog dus zo geïrriteerd van raakte. Ik heb nog meer gekregen van de dierenarts, maar weet niet meer wat precies.

Ik zou wel even naar de dierenarts gaan om onderliggende problemen uit te sluiten in de vorm van ontstekingen of tandproblemen, dan weet je dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .