Ga naar inhoud

knaagsteen


ricksem

Aanbevolen berichten

nou ben ik bij de dierenwinkel geweest om hooi te halen maar ik kreeg er een knaagsteen gratis bij ik heb der laten ruiken en knaagde er direct aan maar nou is het slecht voor konijnen dat zij ik ook tegen de dierenwinkel mevrouw maar die zij ja dat vind ze vast wel lekker en goed voor de tanden maar het ziet er vies uit het is gewoon soort poeder en het ruikt wel lekker maar ik gooi maar gewoon weg;) maar twijfel wel waarom zouden ze die anders verkopen ja geld ontvangen maarja kweet het niet hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagstenen zijn wel lekker voor de konijnen,maar het is erg ongezond.

Er zit ten eerste veel calcium in,en konijnen maken van nature genoeg calcium aan,en een teveel aan calcium (door die knaagsteen dan) kunnen ze problemen krijgen (denk maar aan blaasstenen) en door een knaagsteen sluiten hun tanden NIET af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zeggen ze in de dierenwinkel vaak dat ze geschikt zijn voor konijnen zodat de tandjes goed afslijten. Vorige keer op de opvang ook mensen meegemaakt die het aangeraden was. Uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn en dat de tandjes vanzelf slijten. Deze mensen gingen de knaagsteen meteen de prullenbak in gooien. Voor andere dieren zijn ze misschien wel geschikt, alleen word het in dierenwinkels helaas niet duidelijk verteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .