Ga naar inhoud

voertijden omgooien?


Alyda

Aanbevolen berichten

He ik heb een vraagje, kan ik de voertijden van Bella gewoon in 1x omgooien?

Ze breekt nu 's ochtends de hele kooi af om half 8 's ochtends omdat ze weet dat ze brokken krijgt. Ik wil nu proberen haar 's avonds voor het slapen gaan haar brokjes te geven, en dan 's ochtends de groente die ze normaal rond 4 uur krijgt. Misschien dat ze dan de nacht door iets rustiger is. Zou dit problemen geven of valt dat wel mee?

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het gewoon proberen hoor, dat kan geen kwaad op zich. Ik denk alleen dat ze om half 8 's ochtends nog steeds de kooi afbreekt omdat ze denkt dat ze groenvoer krijgt. En omdat het dan schemert, en konijnen schemerdieren zijn die dan echt hun energie kwijt moeten. (Dus liever zorgen dat ze niet opgesloten zit.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké super voor het reageren! Pepper kreeg altijd 's avonds brokken voor het slapen gaan, en die was erg rustig in de nacht, alleen als ik van bed af kwam brak ze de boel af haha. Ik dacht dat het er misschien mee te maken kan hebben met Bella dat ze de nacht door honger krijgt ofzo, ze heeft wel hooi maar vanaf uur of 4 krijgt ze niets extra's meer. Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel hoe het uitpakt :-)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de biks dan in 2 porties geven om 4 uur en als je naar bed gaat en dan 's ochtends groenvoer. Hier krijgt de meute 's ochtends groenvoer en daar zitten ze met zijn allen echt al op te wachten maar ze breken de ren niet af (en wonen buiten). Eind van de middag is het voor de biks ook zo. Zou ik biks en groenvoer ruilen dan geeft dat voor hun niets als ze maar krijgen. Hooi kunnen ze altijd eten en dat is voor hun een tussendoortje. Biks en groenvoer krijgen is toch wel het hoogte punt (naast wilgentakken want zowel biks als groenvoer moeten wijken voor wilgentakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso proberen haar wat meer ruimte te geven, de meeste kooien zijn te klein om een konijn langdurig in te houden. Ik denk dat dat ook wel invloed op haar gedrag heeft. En wat je nog kan proberen is helemaal geen voer geven 's ochtends. Op zich gaat het er niet om dat ze honger hebben (ze hebben hooi immers) maar dat ze weten dat ze wat krijgen. Hier bij de opvangkonijnen voer ik 's ochtends en 's avonds, maar als ik er niet ben dan voert mijn vader en die voert alleen 's avonds. Ze weten best dat ze bij hem 's ochtends niet wild hoeven te gaan doen want hij komt alleen controleren of iedereen nog leeft en water heeft. Terwijl als ik 's ochtends binnen kom ze niet weten hoe gek ze moeten doen... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft overdag de hele kamer tot haar beschikking, dus dan heeft ze ruimte genoeg. ´s Nachts kan dit alleen niet omdat ze dan dingen stuk maakt. een grote ren is geen optie, heb ik geprobeerd maar weet ze uit te ontsnappen :-). Dus in de kooi is 's nachts de enige optie. Een grotere kooi staat in de planning maar kan nu nog even niet. Ik ga vandaag proberen met het naar bed gaan de brokjes te geven, kijken hoe dat gaat. Anders morgen in twee porties de biks en als dat ook niet gaat gewoon 's middags groenvoer en 's avonds brokjes. Dan went ze er hopelijk aan dat ze 's ochtends niets krijgt. Bedankt voor de reacties en het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer hier ook nooit op vaste tijden. Soms ben ik voor m'n werk al om 6u m'n bed uit, soms als ik uitslaap pas om 10u.

Maar wat betreft de kooi afbreken denk ik niet dat het omgooien van de voertijden daar iets in gaat veranderen. Hier zijn ze ook altijd enthousiast als ze eten krijgen en rennen ze hysterisch rond, al heb ik 5 minuten geleden nog wat gegeven. Je kunt beter zorgen dat ze de kooi niet kan afbreken omdat ze niet in een kooi opgesloten zit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .