Ga naar inhoud

Ervaringen met Vitakraft Emotion Professional Prebiotic?


Dorieke_

Aanbevolen berichten

Dit voer heb ik overgenomen van iemand op BunnyBunch, om te proberen hoe mijn Vlaamse Reus erop zou gaan reageren.

Volgens de site van Zooplus:

Emotion Professional Prebiotic Dwergkonijn in één oogopslag:

100 % graanvrij enkelvoer

hoog ruwe-vezelpercentage

op basis van calciumarme grassoorten en wortel

met prebiotische* inuline

met immuunmodulerende beta-glucanen

suikervrij

geperst als Vita-Cops tegen voerselectie

zonder kunstmatige kleur-, aroma- en conserveringsstoffen

*Prebiotica zijn stoffen, die de fysiologische darmbacteriën voedingsstoffen toevoegen en zo de gezonde darmflora in stand houden.

Samenstelling:

Plantaardige bijproducten (11% gras, gedroogd), groenten (5% wortels, gedroogd) inuline (2%), mineralen, gist (150 mg/kg Beta-glucaan), Ruwe vezels (22%).

Toegevoegde stoffen

Voedingsfysiologische toegevoegde stoffen

vitamine A 12.000 IE, vitamine D3 900 E671, Kobalt 0,60 mg E3,mangaan 35,9 mg E4, zink 74,9 mg E6, koper 12 mg E4, jodium 0,90 mg E2, ijzer 44,9 mg E1, selenium 0,20 mg E8.

Mijn ervaring met dit voer is heel positief. Mooie grote, geperste brokken, waar ze goed op moet kauwen.

Tevens vind ik dat de vacht nu heel mooi glanst en ze goed uit de verharing komt.

Wie o wie voert dit ook en wat zijn jouw ervaringen?

aangepast door Dorieke_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit voer gegeven. Ik was er tevreden van. De brokjes zijn mooi groot en stevig, Bas at het graag, zat mooi in zijn vacht,.. Ik vind het wel een nadeel dat de grootste verpakking 4 kg is. Dat is niet heel groot als je meerdere konijnen hebt. Er is ook zelden korting op het product, in tegenstelling tot bijvoorbeeld SS (dat ik nu voer).

Ik dacht dat Nicky dit voer ook geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zit er ook over na te denken dit te geven aan Bailey..omdat hij nu aldoor heel veel last van gas heeft.. maar ik vraag me af of hij die grote korrel wel goed wil eten aangezien hij een randje op zijn kiezen heeft waar hij verder geen last van heeft,maar waarschijnlijk wel wat moeilijker kauwt.. op aanraden van de dierenarts besloten het zo lang mogelijk uit te stellen om het te laten slijpen omdat het niet zo snel groeit en er verder geen haken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is te proberen waard, ik heb het besteld dus het moet binnenkort komen.. hopelijk is dat drama met gevoelige darmen en alles dan ook een keertje afgelopen. Wil niet teveel switchen met voer, want dat maakt alles alleen maar erger natuurlijk, maar het word verdikkie toch wel een keer tijd dat meneertje weer gewoon normaal zijn bakje leeg eet binnen een korte periode en gelijk op zijn eten af komt. Hij wordt binnenkort gekoppeld in de hoop dat hij daar ook wat van opknapt maar als zij dan alles voor zijn neus op eet dan zijn we nog verder van huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .