Ga naar inhoud

Konijnen weigeren te eten.


Dinah

Aanbevolen berichten

Het begon vorige week. Sam wilde niet meer eten en bleef in een hoekje in zijn hok zitten. Die avond konden we nog langs komen bij de dierenarts en hebben we dwangvoer en drops mee gekregen. Dit werkte gelukkig meteen! Voordat ik naar bed ging (diezelfde avond) ben ik nog even bij ze gaan kijken. Tot mijn verbazing at Sam de wortel die ik mee had genomen :D.

Toen ik net weer brokjes wilde gaan brengen en mijn konijntjes riep, stond alleen Sam voor de ren. Ik keek in het hok en nu lag Dinah stil in hetzelfde hoekje. Ik hield voer voor haar mond, maar hier reageerde ze niet op.

Gelukkig heb ik de drops nu in huis. Die ga ik haar zo geven.

De dierenarts zei over Sam dat dit wel vaker voor kwam bij konijnen. Volgens haar had hij geen last van gas, alleen kon ze voelen dat zijn darmen leeg waren.

Is er een reden dat konijnen opeens niet meer eten? Het is wel heel toevallig zo na elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook een keer gehad dat ze niet meer wilde eten. Maar een poosje erna wel weer..?! Ik denk zelf dat het toen aan de warmte lag, maar dat weet ik niet zeker.

Misschien hebben ze soms even nergens zin in? Niet dat mijn ram dat ooit zou overkomen aangezien die een enorme vreetzak is! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk hebben mijn konijnen dan ook last van verstoppingen door de rui. Ik heb alleen nog niet veel haren gezien, maar ik zal ze deze week wat vaker kammen ;). Hopelijk komt dit probleem dan niet meer terug, want die drops toedienen vinden ze maar niks.

Ik geef ze nog steeds dezelfde brokjes/ groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook een keer gehad dat ze niet meer wilde eten. Maar een poosje erna wel weer..?! Ik denk zelf dat het toen aan de warmte lag, maar dat weet ik niet zeker.

Misschien hebben ze soms even nergens zin in? Niet dat mijn ram dat ooit zou overkomen aangezien die een enorme vreetzak is! ;)

De mijne ook. Als ik hun namen roep rennen ze rondjes door de ren van blijdschap. Mijn moeder noemt ze altijd versnipperaars als ze andijvie geeft, haha.

Ik dacht misschien komt het door de weersverandering. Kan een konijn last hebben van een winterdipje?

aangepast door Dinah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .