Ga naar inhoud

Kan strokorrels eten kwaad?


Gernanda

Aanbevolen berichten

Ik gebruikte ook altijd houtkorrels in de plasbakken, zonder dat ze er van aten.

Sinds ik eens per ongeluk strokorrels meenam eten ze er van. Hoewel een paar korrels niet gelijk schadelijk zullen zijn, kan ik moeilijk inschatten hoeveel ze er van eten, ik vind het geen prettig idee.

Ik ben sindsdien erg terughoudend met het gebruik van korrels (gebruik nu alleen hennepstrooisel en een beetje hooi) met als gevolg veel nattere plasbakken helaas…

Ik wil toch proberen om de hoeveelheid korrels weer langzaam op te bouwen. Misschien de strokorrels maar weggooien en alleen nog houtkorrels gebruiken. De plasbakken waren echt droger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn eet altijd een paar strokorrels op als zijn wc'tje net verschoond is. Dit doet hij nu al vanaf dat ik hem heb en ik heb niet het idee dat hij er last van heeft. Als hij alweer geplast en gepoept heeft in zijn wc'tje eet hij ze overigens niet meer, dus het zullen er in zijn geval ook niet zoveel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .