Ga naar inhoud

Abces


Liesje01

Aanbevolen berichten

Mijn Banjertje is nu 12 weken oud en ik heb hem nu 4 weken in huis.

Ik heb hem van de week naar binnengehaald voor de 'winter'. Dit mede omdat hij alleen is en graag met de katten optrekt, die nu met slecht weer graag binnen blijven. Ik heb een prachtig binnenhok aangeschaft en ingericht.

Zoals jullie weten controleer ik mijn konijn dikwijls.. Zo ben ik er ook achter gekomen dat mijn konijntje een mannetje is :-)

Banjer had een korstje ter hoogte van zijn schouderblad. Ik heb de korst los geweekt en daar kwam een flinke hoeveelheid pus vanonder. Het abces zo goed mogelijk leeg laten lopen en naar de dierenarts gegaan.

Banjer had geen koorts en is verder levendig. Had ook niets aan hem gemerkt.

We hebben rondom de wond geschoren en gaan starten met Antibiotica, pijnstilling en antibacteriele zalf die ik in de wond spuit.

Ik ben nu twee dagen verder en de wond ziet er rustig uit. Hij eet wel minder. Hooi en groente gaan er prima in, maar zijn droogvoer laat'ie staan. Hij poept minder, maar poept normale keutels.

Hebben jullie nog advies en tips voor mij?

Dit is een foto van vandaag..

d81d92b33fac7548167e6dd29a6334d2_zps2eb7ed12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een abces is het belangrijk om de boel goed schoon te houden. Dat wil zeggen, elke dag voor je de zalf smeert de wond goed spoelen. De behandeling klinkt prima, dus ik neem aan dat dit snel zal genezen.

Beterschap voor Banjer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan advies van de DA opvolgen kan je niet en het lijkt me prima advies. Ik moest destijds een abces schoonhouden met Biotex, dat werkte ook briljant. En lekker laten eten van wat'ie wil inderdaad, zolang hij't maar gewend is. Spijsvertering lekker op gang houden.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .