Ga naar inhoud

Buikpijn, maar waarvan?


Vloems

Aanbevolen berichten

Het konijn, wat ik nu sinds een half jaar heb, heeft nu al twee keer last van zn buik gehad. Het is een 'afgekeurde' rijnlander van een jaar of vier. Ik zie het aan m, omdat ie minder vrolijk is dan normaal (het is een echte vrolijkerd), hij gaat steeds verliggen en wil niet eten. Dit duurt een paar uur, dan legt ie n paar zeer grote natte keutels, en alles is weer goed. Ik ben echter bang dat er een keer komt dat het dus niet goed komt.

Hij was veel te dik, maar is bij mij met minder voeden en meer bewegen zeer goed afgevallen (weegt nu 4,5 kg). Hij krijgt 5 el biks van supreme en 1 el beaphar per dag, en daarnaast vooral andijvie en wat wortel en witlof. Hij eet ook vaak onkruid als ie in de tuin loopt. Ik vind m, in vergelijking met mn andere nijnen, geen goede hooi eter.

Heeft iemand een idee wat dit is? En zo ja, wat kan ik eraan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden. Als het haar is, zouden het dan geen kettingkeutels zijn?

Hij krijgt sochtends hooi, eind van de middag hardvoer en savonds groenvoer. In de tuin eet ie een grassoort die hier heel veel groeit en misschien eens een blaadje van een paardenbloem. Verder blijft ie heel braaf overal van af (ik hou m constant in de gaten als ie in de tuin is). Overigens zit ie normaal ook altijd buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ook direct aan haar of iets waardoor een soort verstopping komt.. Misschien kan je een keer prozyme gaan proberen... dat zorgt voor een betere " weg" naar buiten, het breekt de rommel in de darmen af wat om de ontlasting heen zit. En anders denk ik toch dat hij iets krijgt waar hij niet tegen kan... Mss dat onkruid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .