Ga naar inhoud

Ons voedstertje stampt iedereen wakker!!


linda079

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wij hebben een probleem.....ons voedstertje stampt ons en de buren elke nacht wakker......Er loopt weleens een kat s'nachts door onze tuin en ik denk dat ze daar erg van geschrokken is. Ze zit in een mooi ruim hok van 156 lang met nachthok, hoog van de grond. Toch blijft ze nu steeds als het donker wordt stampen. Vannacht was het zo erg dat we haar maar naar binnen hebben gedaan. Zou ze misschien ook nog bang voor het donker zijn?

Is het een optie om haar nachtkok wat af te sluiten alleen voor de nacht? Dat ze zich dan misschien wat veiliger voelt? (in een kleinere ruimte).

Ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden. We hebben net een heel mooi groot buitenhok gemaakt, dus het is de bedoeling haar wel buiten te blijven houden. Ze is 3 maanden en is altijd buiten geweest.

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat er 's nachts haar iets bedreigd.

Jaren terug hadden wij op een nacht ook zo een herrie in de tuin. Gelukkig ben ik die nacht (in mijn onderbroek en T-shirt :whistle2: ) gaan kijken. Er waren vossen tot bij ons geraakt. Vanaf die dag loopt onze hond vrij rond 's nachts en probleem was opgelost.

Heb wel ooit een voedster gehad die dit voor alles en nog wat deed en de oplossing voor haar was : een konijnentoilet in het nachthok en op de rest van haar hok een groot hondenkussen. Ze stamptte nog maar je hoorde niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je konijn bang is voor het donker, die konijnenholen laten ook niet veel licht binnen ;).

Het kan inderdaad zijn dat er 's nachts iets door de tuin loopt waar ze bang voor is, of het is gewoon een stampertje, dat kan natuurlijk ook. Doet ze het overdag ook zo erg? Dan kun je het gedrag erbij zien. Mijn voedster stampt namelijk ook om vanalles, dat wil niet altijd zeggen dat ze bang zijn.

Dat hondenkussen klinkt als een prima oplossing als je er niet achter komt waarom ze zo stampt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Lotje stampt overdag niet. We zijn afgelopen nachten weer uit bed gestampt, maar we hebben nu een oplossing gevonden!

We hebben heel simpel een doek over haar hok gehangen zodat ze de eventuele kat niet kan zien en het werkt!!! Hopelijk blijft dit werken:bounce: Heerlijk om weer een nacht door te slapen:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .