Ga naar inhoud

Groot konijn pootamputatie


samantha!

Aanbevolen berichten

Mijn vlaamse reus Herman van 20 weken loopt sinds woensdag niet op zijn rechter achterpoot.

Gelijk de dierenarts ernaar laten kijken en die kon niets raars voelen.

Dus Herman ging weer mee naar huis en kreeg pijnstillers.

In 1e instantie leek het wat beter te gaan dus ik had goede hoop.

Gisteravond ging het weer slechter, hij belastte zijn poot nog steeds niet en leek nu ook een beetje wankel te worden.

Dus vandaag een rontgenfoto laten maken en we weten niet wat we zien.

Of zijn heup is gebroken en het dijbeen voor de heup geschoten, of zijn heup is gewoon misvormd (aangeboren).

Morgenochtend ga ik gelijk overleggen en met wat andere klinieken bellen.

Als het een breuk is kan het misschien nog geopereerd en vastgezet worden maar als de heup gewoon misvormd is natuurlijk niet.

Ik moet er natuurlijk over nadenken wat ik in dat geval ga doen.

Ik wil hem best een kans geven, hij is nog zo jong en verder zo gezond.

Maar kan een vlaamse reus een achterpoot missen? redden ze dat met dat enorme lichaam?

Herman is verder nog erg vrolijk, hij eet uitstekend en als hij de kans krijgt loopt hij vrolijk rond op 3 pootjes nu.

Hij lijkt er bijzonder weinig last van te hebben.

aangepast door samantha!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus vandaag een rontgenfoto laten maken en we weten niet wat we zien.

Of zijn heup is gebroken en het dijbeen voor de heup geschoten, of zijn heup is gewoon misvormd (aangeboren).

Wacht eerst eens af WAT het is en wat je aangeraden wordt...

Pas als je de diverse mogelijkheden gehoord hebt, kan je gaan overwegen (én heroverwegen én nog eens rondbellen en opzoeken)

Het is nu nog zo koffiedik kijken...helemaal omdat niet goed bekend is wat er gaande is en welke opties je hebt..

Het is natuurlijk wel mens-eigen om de dingen in eigen hand te hebben nog voor er iets bekend is :whistle2: maar in feite kan je nu nog niets omdat je niet weet wat er is...

Balen hè !

Nog even een vraagje..

Halverwege je berichtje heb je het over: .... nu ook een beetje wankel te worden.

Op het eind: Hij lijkt er bijzonder weinig last van te hebben..

Nu denk ik wel wat je met beide bedoelt, maar hoor het graag van jou.

Want wellicht is er nog een optie dat je het zo kan laten, tot blijkt dat hij er inderdaad te veel hinder van gaat ondervinden..

Maar ook nu weer geldt: Eerst maar eens horen wat er mis is....

En gelukkig voelt hij zich verder goed !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

Inmiddels heb ik een diagnose gekregen, het is voor 90% zeker dat Herman zijn heuphals gebroken heeft.

De dierenarts stelt een heupkopresectie voor.

Uiteraard worden er voor deze operatie nogmaals foto's gemaakt (ook vanuit andere richtingen) om te kijken of dat het daadwerkelijk is.

Er zijn nog veel vragen die ik wil stellen en veel antwoorden die ik wil weten.

Maar als deze dierenarts denkt dat Herman een grote kans heeft op herstel en een normaal pijnvrij konijnenleven na deze operatie, dan krijgt Herman zijn heupkopresectie.

Mocht het toch niet een gebroken heuphals zijn (dan heeft hij dus een aangeboren misvorme heup) kijk ik eerst even hoe het hem de komende weken afgaat, mocht hij toch veel pijn hebben gaan we een amputatie overwegen.

Maar goed, de kans is dus heel groot dat het toch een breuk is en bij een goede prognose wil ik hem dus een kans geven en hem laten opereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend zeg !

Je realiseert je terdege dat dit een bijzonder ingrijpende operatie gaat worden, maar in feite is er sprake van een schijnbare keuze..tussen opereren of euthanaseren..en aangezien opereren een redelijk goed vooruitzicht lijkt te geven...

Dan ga je daar voor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend zeg !

Je realiseert je terdege dat dit een bijzonder ingrijpende operatie gaat worden, maar in feite is er sprake van een schijnbare keuze..tussen opereren of euthanaseren..en aangezien opereren een redelijk goed vooruitzicht lijkt te geven...

Dan ga je daar voor..

Precies dit inderdaad.

Hij is nog zo jong, ik wil hem gewoon echt een kans geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .