Ga naar inhoud

Snot, hoe lang duurt een kweek maken? en het medicijn draxxin!


nelsonx33

Aanbevolen berichten

Hoi bb'ers,

Ik heb sinds 5 weken een lieve franse hangoor, en ze is al 5 weken ziek...

Toen ik haar ophaalde was ze gezond, eenmaal thuis zag ik na de eerste dag een natte neus.

Veer heeft 1 week carprofen drops gehad, daarna 2 weken novadox, 2 weken enrofloxoral en ook al echinaforce om haar weerstand wat omhoog te krijgen.

Enrofloxoral leek het wat te onderdrukken, maar echt genezen doet het niet...

Ik las hier op BB over draxxin, tulathromycine, dit zou als een soort wondermiddel, de snot als sneeuw voor de zon doen verwijnen.

Ik heb dus mijn DA gebeld, en die vond dat we niet zomaar iets konden geven.

Ze wil eerst 100% zeker weten of het echt om de pasteurella bacterie gaat.

Donderdagochtend dus eerst een kweek, en daarna schrijft ze een gericht medicijn voor.

Veer heeft geen super snotterige neus, dus geen troebel snot, gewoon nat waterig snot, doorzichtig.

Het lijkt mij nog niet ver gevorderd.

Wie van jullie heeft er ervaring met draxxin?

En hoe lang duurt het voor ze de uitslag van zo'n kweek hebben?

aangepast door nelsonx33
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig met Draxxin, dat heeft geholpen, anderhalve week was Pietje snotvrij. Daarna is hij weer begonnen met niezen, maar de dierenarts denkt nu aan een allergie. We zijn begonnen met een nieuwe reeks Draxxin voor de zekerheid, en ik wil vandaag ook een kweek laten maken om te kijken of het nu wel of geen allergie is.

Je kan er hier en deze (met aan het eind nieuwere updates) op nalezen.

aangepast door Gondolin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts zegt juist dat konijnen voor van alles allergisch kunnen zijn.

Pollen, hooi/stro, stof, maar ook bijvoorbeeld een bepaald schoonmaakmiddel. Ze had zelfs wel eens een konijn meegemaakt dat na verschillende AB's, onderzoeken etc, allergisch bleek te zijn voor een bepaald parfum dat de eigenaresse af en toe droeg.

Het maken van een kweekje was volgens de DA best ingrijpend, omdat ze helemaal met het wattenstaafje de neus in moet en logischerwijze vindt het konijn dat niet chill. Dus ze zou dat eigenlijk alleen onder een roesje willen doen.

We hebben nu besloten dat we de tweede kuur Draxxin afmaken en mocht het niet over zijn, daarna, als we hem willen laten castreren, gelijk een kweekje laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi

Mocht ze Draxxin niet willen voorschrijven dan is misschien Duplocilline in combinatie met neusspoelingen ( is wel een handeling die niet ieder konijn leuk vindt) wel iets. Dit doe ik op dit moment bij mijn kleurdwerg i.v.m. chronisch snot. Neusspoeling bestaat uit NACl gemengd met Acetylsistine en Baytril. Is een wat langer traject, maar wel werkzaam. Althans op dit moment bij mn kleurdwerg. Ik snap dat jou DA niet zomaar wat wilt geven. Zeker het medicament Draxxin, omdat dat nog niet zo heel bekend is.

Hopelijk heb je snel de uitslag! Suc 6!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .