Ga naar inhoud

Terug koppelen naar operatie


Diana1970

Aanbevolen berichten

Onze voedster is vandaag geopereert aan een tumor in haar baarmoeder, alles is eruit gehaald en ze heeft goed doorstaan. We hebben haar net weer opgehaald en ze zit nu in een hondenbench in de kamer. Volgende week mogen de hechtingen eruit. Tot die tijd moet ze binnen blijven en daarna hoop ik dat ze weer bij haar vriendje kan.

Dat is dan ook mijn vraag wie heeft ervaring met het terugkoppelen na zo'n operatie en scheiding van toch wel 8 a 9 dagen. Tips a.u.b

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi.

Wat naar voor je konijntje, hopen dat ze er niks aan over houdt!

Ik heb mijn voedster gesteriliseerd en moest haar ook 8 dagen apart houden van het ex-rammetje. Ik heb na 4/5 dagen het rammetje er even bijgezet zodat ze elkaar weer even konden zien.Dit werd gelijk rijden en achter elkaar rennen. Had hem weg gehaald en de volgende dag weer laten wennen. Dit ging al beter en heb hem iets langer laten zitten. Zo heb ik het opgebouwd en konden ze na 8 dagen weer vredig samen zitten:)

Succes en beterschap voor je konijntje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het snel beter gaat met je meissie.

Toen mijn voedster gesteriliseerd was heb ik de ren waar ze in zitten in 2 gedeeld zodat ze wel contact konden houden. Na een paar dageb de scheiding ertussenuit gehaald en het ging gelijk weer perfect.

Ik denk dat jouw konijnen normaal buiten zitten?

Misschien kan je haar partnet ook tijdelijk naar binnen halen. Zij in de hondenbench. En een kleine panelenren eromheen waar de partner dan in kan?

En anders als ze weer beter is gewoon met ze 2 op neutraal terrein even zetten.

Als dat gelijk goed gaat een paar uur. Dan kan je ze gewoon met ze 2 weer in het vaste verblijf zetten.

En als het niet goed gaat, dan miet je opnieuw koppelen en op neutraal terrein houden tot het goed gaat en hun vaste verblijf plaats goed schoonmaken zodat dat ook weer neutraal terrein is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat binnen lastig wordt ivm de grote van de ram. Dus dat wordt volgende week buiten en dan inderdaad eerst maar even in een andere ren. Kan ik gelijk de oude ren goed schoon maken. Ik hoop zo dat het goed gaat, onze ram mist haar echt. Hij eet wel goed maar is verder erg lusteloos...heel zielig. Onze ram is ook veel groter ( zou een dwerg zijn????) en dat vind ik ook wel een beetje eng omdat de voedster een stuk kleiner is. Nou maar eerst zorgen dat ze er weer boven op komt en van de hechtingen af blijft. Zo eerst de pijnstilling geven, al vast bedankt voor het meedenken.

Gr Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .