Ga naar inhoud

Konijn borstelen maar de kont is lastig


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Aangezien onze 2 nijnen flink aan het verharen zijn zijn we ze al geruimde tijd goed aan het kammen.

Heel af en toe vind ik wel eens een kettingpoep met haren ertussen maar volgens mij kun je dat niet helemaal tegenaan.

Alleen hebben wij 1 probleem, wanneer wij de nijnen willen kammen gaat dat heel goed, alleen de kont bij de staart is een lastige plek.

Je ziet de plukken er los bijhangen maar de kam kan ze niet pakken, wanneer we de nijnen voorzichtig plukken op die plek gaat het goed maar echt prettig vinden ze het niet.

Misschien hebben jullie ideeën of ligt het aan onze kam en hebben jullie misschien tips voor de beste kam die er is:P

groeten danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kam mijn konijnen niet, dat heeft totaal geen nut.. De kam glijdt er zo doorheen... ;)

Als ze aan het verharen zijn, dan pluk ik ze. De losse haren zie je wel, die steken eruit en die kan je zo pakken.

En ook mijn konijnen vinden het plukken bij de staart niet altijd even fijn, maar zodra ik erbij kan doe ik het vaak heel snel! :he:

En als ze dan wegspringen of omdraaien, tja, dan moet ik maar stoppen.... :)

Ik doe het ook vaak snel even als ze aan het eten zijn, dan zitten ze tenminste even stil en dan kan ik de achterste plukken plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn rammetje leek het ook alsof mijn kam de haren bij zijn kontje niet weg kon halen. Ik heb hem groenvoer gegeven om hem wat te doen te geven en heb toen zijn vacht daar laag voor laag geborsteld. Het resultaat was dat er bijna een nieuw konijn naast lag, zoveel haar kwam er uit. En mijn konijn houdt heel erg van kriebelen op z'n neusje en gaat daar ook helemaal voor zitten. Dus dan doen mijn vriend en ik het samen, de ene vertroeteld hem met het kriebelen en de ander borstelt zijn vacht weer netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram wil helemaal niet aangeraakt worden, maar ik moet hem wel plukken, anders krijgt hij steeds verstoppingen. Ik zet hem gewoon op tafel en ga aan de slag. Vindt hij vreselijk, maar jammer dan, het moet gewoon gebeuren. Fluwelen handschoentjes helpen hier niet, hij wil niks lekkers, zoete woordjes helpen niet en aaien ook niet, want dat vindt hij dus sowieos niet leuk. Stressvol voor hem dus, maar niks aan te doen. Soms moet er nou eenmaal wat gebeuren wat ze niet leuk vinden..

Een kam of borstel werkt hier voor geen meter, ik heb er verschillende geprobeerd, maar plukken is toch echt vele malen sneller en effectiever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanye vond plukken ook altijd verschrikkelijk, maar het is wel de enige oplossing (volgens de da).

Ik heb gemerkt dat K het fijner vindt wanneer ik zijn rug tegen mij aanhoud, billen ondersteunen met mijn beten en met één hand zijn voor pootjes vasthoud. Zo kan hij minder snel weg springen.

Heel voorzichtig kan ik dan de overtollige haartjes weg plukken.

Blijkbaar vindt hij dit oke, aangezien hij begint te likken wanneer hij de kans krijgt om met zijn tongetje bij mijn gezicht of armen te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige manier waarop ik dat voor elkaar krijg bij Cosmo is te gaan zitten met mijn benen onder me en me voeten onder me billen en dan Cosmo tussen mijn benen. Leuk is anders maar dit is de enige manier bij mij dat het kan. Eerste keer dat ik dit deed had ik wel oow ik hoop niet dat hij me bijt! Maar een stukje banaan als beloning erna en hij is niet boos meer haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .