Ga naar inhoud

Van Aveve korrels naar Hope Farms Supertrio


CaramelEnKitty

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had hier onlangs een topic geopend over de korrels die ik aan mijn konijnen gaf en die ik in Aveve kocht.

Ik ben aan het overschakelen naar Hope Farms Supertrio. Ik ben er nu een week mee bezig en heb het zeer geleidelijk gedaan. (Nu krijgen ze 60% HFST en 40% van de korrels uit de Aveve.) Nu merk ik dat ze de korrels van HFST steeds tot het laatste 'sparen'. Ze eten ze wel op gedurende het verloop van de dag, maar niet meteen. De andere korrels vissen ze er als eerste uit. Ik heb zelfs een koppeltje waarbij ik deze morgen nog heel wat HFST korrels aantrof.

Is het aan te raden hiermee door te gaan? Ik heb al verscheidene dingen op internet gelezen. Als ik er zou mee blijven doorgaan, veronderstel ik ook dat ze ze uiteindelijk wel zullen eten. Maar er is een verschil tussen 'moeten eten uit noodzaak' en 'het opeten met smaak'. Ik zou dus graag hebben dat ze er ook van genieten.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korrels zijn maar een heel klein deeltje van het hele dieet van een konijn. Eten ze hun biks minder graag, stel dat ze maar 40 gram eten van de hen voorgeschotelde 60 gram, dan kan dit geen kwaad, als ze maar voldoende hooi, groenten, kruiden, enz eten. Als ze hun hooi en groenvoer maar met smaak eten ... dat is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier net hetzelfde (ook van Aveve korrels naar HFST). Ze aten in het begin ook eerst die van Aveve op. Maar eens de hele overstap gedaan was aten ze de HFST met smaak op. Ik had hier dan ook nog een zak gemengd van Aveve waar ik de korrels had uitgevist en toen ik deze bij de HFST deed, aten ze eerst de HFST op en dan pas die van Aveve. Dus daaruit maak ik op dat ze HFST nu lekkerder vinden. Ik zou gewoon verder doen zoals je bezig bent. Ze zullen ze uiteindelijk wel leren eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat niet goed is voor je is toch altijd lekkerder. Denk maar aan chips, chocolade,....

Gelukkig ben je aan het overschakelen want die korrels van Aveve zitten zoveel eiwitten teveel in dat ze op de lange duur dodelijk zijn voor je konijntjes. Heb ik jammer genoeg zelf ook lang geleden moeten ondervinden.

Zo zeggen ze dat een Franse hangoor nooit ouder kan worden dan 4 à 5 jaar. Die van ons worden nu zelfs over de 9 en ouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt wel. Ben blij dat ik ben beginnen stil staan bij de voeding. Mijn konijnen zijn nog allemaal relatief jong (op twee koppeltjes na waarvan de leeftijd onbekend is), dus hoop ik dat er nog niet teveel 'schade' is aangericht.

Wow, fantastisch zeg! Ik hoop dat de onze ook die gezegende leeftijd mogen bereiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komt een man , ik denk dat reeds elk kleinkind van hem een konijn heeft gekregen, die heeft een Vlaamse reus van 14 jaar.

Als je ze ziet geloof je het gewoon niet. Zo een vinnig en mooi konijn.

Ze heeft van hem nog nooit korrels gekregen . Hij geeft haar enkel hooi en groenten en kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .