Ga naar inhoud

Maden in hok gevonden


Boucje

Aanbevolen berichten

Hoe vaak maken jullie het konijnenhok schoon?

Ik doe het 2 a 3 keer in de week en vind vaker ook niet nodig.

Tot ik dus net het hok stond schoon te maken en er 2 maden in vond.

Ik heb geprobeerd mijn konijnen erop te onderzoeken, maar dit laten ze niet toe (heb niet de meest tamme konijnen).

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen last van maden krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijnen moeten echt gecontroleerd worden, ookal laten ze het niet toe. Jammer dan, handdoek eromheen of iets dergelijks en goed kijken, want als ze aangevreten worden moet dat zo snel mogelijk behandeld worden. De enige oplossing is het hok vaker schoonmaken en je konijnen behandelen met anti-myiasis spray (beaphar) en eventueel een vliegennet of iets dergelijks zodat de vliegen niet bij je konijnen kunnen komen. Maar nu eerst controleren, dat moet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er bodembedekking in liggen ja. Ze hebben niet een vast hoekje waar ze keutelen of plassen. Hadden ze eerst wel, maar doordat Arwen in het voorjaar de hele boel ging herinrichten voor een nestje is dit keutel hoekje verplaatst naar de ren, maar sinds kort keutelen ze ook weer in het hok...... Dus een wctje lijkt me dan ook niet echt een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat ze schoon zijn! Je zou eventueel nog andere bodembedekking kunnen overwegen zolang het warm is. Houtkorrels voor in de kattenbak absorberen bijvoorbeeld erg goed, waardoor er minder snel vliegen op af komen. Die spray kan je voor zover ik weet gewoon bij de dierenwinkel kopen ja! Gaan ze ook niet leuk vinden, maar dat overleven ze ook wel weer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .