Ga naar inhoud

konijn verslaaft aan beaphar car + ;S


ricksem

Aanbevolen berichten

nou ben ik mooi overgestapt op Beaphar care + helemaal leuk maar marley mijn konijn vind het zo lekker dat als het bakje leeg is alsog in het bakje blijft kijken en wachten tot er weer wat komt dit ziet er best zielig uit. wat kan ik hier tegen doen? want als ik al met me hand bij het bakje komt denkt ze dat ze wat krijgt en gaat ze zoeken in het bakje naar voer. nou doe ik ongeveer 20 gram per dag dus dat ik 10 gram smorgens en 10 gram savonds moet ik meer doen want het eet ook goed hooi dus weet ik het niet zo goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hoor om niet naar dat gebedel te luisteren ;)

Hier springt Lady op mijn schoot als ik achter de computer zit om rozijntjes en alles te bedelen :love:

Ook voor brokken doen ze hier een moord :P ik merk dan altijd van ok het gaat nog goed met ze. Ze willen nog eten haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan zijn mijn dames zeker ziek, die verdelen hun eten over de dag. Het bakje gaat hier echt niet meteen leeg.

Ze eten hier altijd van alles een beetje en ze krijgen niet teveel biks.

Blijkbaar was ze dit al aangeleerd voor ik ze kreeg ofzo. Want ze doen t met alles, hooi gaat in etappes, biks gaat in etappes en groente ook.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan zijn mijn dames zeker ziek, die verdelen hun eten over de dag. Het bakje gaat hier echt niet meteen leeg.

Ze eten hier altijd van alles een beetje en ze krijgen niet teveel biks.

Blijkbaar was ze dit al aangeleerd voor ik ze kreeg ofzo. Want ze doen t met alles, hooi gaat in etappes, biks gaat in etappes en groente ook.

Heel herkenbaar bij mij gaat ook alles in ettapes, maar wel tussendoor bedelen voor een rozijntje of iets anders lekkers, nou ja wat gezegd wordt zolang ze dat nog doen maak ik me ook geen zorgen:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook beaphar care +. Ik hoef maar een kastdeur open te trekken of met een zakje te friemelen en die 2 hier worden helemaal gek omdat ze denken dat ze brokjes krijgen. Ik heb ze zelfs zo ver dat ze overenthousiast reageren op het woord 'brokje' haha. XD Volgens mij vinden ze care + gewoon heel erg lekker....een beetje zoals ik reageer op chips.. :')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook overenthousiast om biks. Daarbij vraag ik me af, kan een konijn teveel voer in 1 keer krijgen? Ik ververs namelijk eerst het hooi (waarbij de hooi zak al bijna uit mijn handen gegrist wordt) Daarvan gaan ze uitgebreid van smikkelen.

Ik wacht dan altijd nog maar een poos met biks geven, want weet zodra dat bij in de ren staat, het ook in 1x op gaat. Ik weet niet of er kans is op verstopping oid, als ze eerst hun buik al vol eten met hooi, om daarna meteen nog 15 gr SS er achter aan te schrokken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze hier brokken of verse groenten krijgen, reageren ze ook alsof ze compleet uitgehongerd zijn. Ze weten dan niet hoe gek ze moeten doen en eten door totdat alles op is. Is het eenmaal op, dan lopen ze de hele tijd te schooien om meer, vooral Lizzy heeft daar een handje van. Zij kan je eindeloos smekend aankijken en is volgens mij echt onverzadigbaar. Ze krijgen hier meer dan genoeg eten, dus honger kunnen ze niet hebben. Konijnen zijn gewoon enorme lekkerbekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook beaphar care +. Ik hoef maar een kastdeur open te trekken of met een zakje te friemelen en die 2 hier worden helemaal gek omdat ze denken dat ze brokjes krijgen. Ik heb ze zelfs zo ver dat ze overenthousiast reageren op het woord 'brokje' haha. XD Volgens mij vinden ze care + gewoon heel erg lekker....een beetje zoals ik reageer op chips.. :')

ik zie jou nu helemaal rondjes rennen en door de lucht springen terwijl iemand aan een zak chips friemelt :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat hier altijd voldoende ss, hooi en groenvoer, verschilende kruiden en bloemen, ze bedelen noooit, is geen reden voor. Altijd zo gedaan, altijd goed gegaan, snap het kleine beetjes voeren ook niet zo, hier zijn de bakken altijd gevuld.

aangepast door Babbely
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het er meer zijn zal er nog steeds onbeperkt eten staan.

Ze hebben ruimte om lekker bezig te zijn, dus ze verbranden veel calorieën, ze schrokken niet, de BDK's verdwijnen gewoon, ze zijn mooi op gewicht, ik vind het ideaal. Ze eten ook niet iedere dag een heel bakje leeg, soms wel, maar een andere keer doen ze er tweeenhalve dag mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen ook beaphar care plus. Ze zijn er dol op!

's Morgens staan ze al te wachten ;) Ik geef ze altijd op het oog voer. Ik heb twee konijnen van ongeveer 2 kg.

Dan mogen ze 80 gr per dag. Ik geef ze 's morgens een handje en 's avonds een handje. Een handje is bij mij ongeveer 25 gr.

Verder veel hooi, groente. Als je konijn het eten snel op heeft, verstop het dan of strooi het door de kooi/hok heen.

Zijn ze wat langer zoet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand toevallig of de volwassen Beaphar care+ brokjes er net zo uitzien als de junior brokjes en of er nog veel verschil is tussen deze brokjes qua samenstelling? Vinden ze de volwassen brokjes net zo lekker?

Ja er is verschil tussen het junior voer en de gewone beaphar care +.

Junior brokjes zijn klein en rond, de volwassen brokjes zijn in bloemetjes, hartjes en rondjesvorm. Ze zijn ook relatief wat groter. Samenstelling is ook iets anders uiteraard.

Mijn konijnen vinden ze allebei lekker :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Weet ik dat ook weer. Ik gebruik Beaphar care+ junior brokjes voor in hun snackbal omdat deze brokjes daar ideaal voor zijn. Daarnaast krijgen mijn konijnen deze brokken als ze ziek zijn en medicijnen nodig hebben. Ik meng de medicijnen dan met de brokjes. Ze vinden deze brokjes zo lekker, dat ze het zo op hebben, zelfs met medicijnen erover. Ideaal!

Ik dacht erover om voortaan de volwassen brokken te kopen, maar als deze brokken groter zijn, denk ik dat ik toch maar de junior brokken blijf geven, anders past het misschien niet in hun snackbal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .