Ga naar inhoud

Met Li naar de DA, denk zelf aan snot... :(


ShinLi

Aanbevolen berichten

Kan beter een abonnement afsluiten bij de Dierenarts. Afgelopen maandag al met Freya geweest omdat ze wat een ontstoken oogje had. Dit begint nu al beter te worden met oogzalf gelukkig.

Maar morgen met Li naar de dierenarts. Ze niesde zo af en toe weleens, maar vanochtend zag ik dat haar neusje helemaal vies was! En soms hoorde je haar duidelijk ademhalen, neus vol met snot dus >.>. Heb net haar neusje nog maar even wat schoongemaakt, zat er gewoon omheen gekoekt die arme pop. Dus morgenmiddag meteen naar de dierenarts, helaas moet moeders eerst werken de ochtend.

Ze zit op dit moment samen met een rammetje, als het snot is, dan is dit ook besmettelijk toch? Daarnaast zit ze in een ren die is opgesplits, in het andere gedeelte zit mijn drietal. Moet ik ook maatregelen nemen als het snot blijkt te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag kwart over 2 heb ik de afspraak staan! Nog even gevraagt en als het nodig is maken ze eerst een kweekje. Daar ben ik blij om, want als ik die verhalen hier zo lees dat je maanden lang met verschillende AB zit om te kloten, lijkt me niks.

Maar iemand die nog wat antwoord/helderheid kan geven om mijn vraagjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PB ontvangen, bedankt ^^. Het is nu eerst een kwestie van afwachten. Maar Li haar neusje zag er vanochtend weer gewoon vies uit ondanks het schoonmaken gisteravond. Laat haar nu maar ff mooi zitten, straks eind van de ochtend nog wat lekkere groentes geven. Li is niet heel erg weg van mensen dus wil haar nu zo min mogelijk stress geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de dierenarts heeft haar even grondig nagekeken. Wat bleek, allemaal haken op de kiezen. Dit kan dus de veroorzaker zijn van de snotterigheid, maar is natuurlijk niet 100% uit te sluiten. We gaan eerst met Antibiotica starten (die enfloxo-dinges meegekregen). Van Draxxin had ze nog nooit gehoord, ze was er ook niet zo happig op. Maar Li haar algehele conditie is ook niet top, ze woog 950 gram nu. Ik weet dat ze weleens op de 1,1 kilo heeft gezeten (ze is een kleurdwerg). Ze is gelukkig al een heel eind door de rui heen, maar dit duurt nu ook al maanden.

Het snotteren moet dus eerst met de AB bestreden worden, en haar algehele conditie moet wat omhoog. Dan pas kan ze onder narcose om de haakjes operatief weer te verwijderen. Mocht deze AB niet aanslaan dan zal ik zeker vragen om de Draxxin, ook al hebben ze het nooit eerder gebruikt. Dat snotteren moet gewoon snel over zijn, plus de conditie verbeteren, anders is het risico van narcose een stuk groter.

Dus dat wordt even wat meer verwennen normaal, en natuurlijk heel goed in de gaten houden of ze nog goed hooi, kruiden en biks blijft eten. Zodra er iets slechter ging kon ik meteen weer bellen om te overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze niet open staat voor iets waar ze nog nooit van gehoord heeft. Als het snel moet werken dan moet je JUIST Draxxin pakken naar mijn eigen ervaring en wat ik ervan van anderen en mijn dierenarts gehoord heb, maar goed, misschien wil ik te snel en zoiets heeft tijd nodig voordat mensen wat durven te proberen. Dat ze er nooit van gehoord heeft is niet zo vreemd, tenzij ze vee-arts is :P Dat spul is namelijk ook niet voor konijnen bedoeld, het werkt alleen wel.

Maar ze hebben dus wel al een kweek gedaan? Voordat je nu een konijn wat zsm geholpen moet worden aan haken op de kiezen behandelt voor snot terwijl er misschien helemaal geen snot is maar dit alleen wordt veroorzaakt door druk van verkeerd groeiende kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig geen ervaring met snot, maar de verhalen die ik gehoord heb over ''gewone'' antibiotica hierbij, zijn maandenlange behandelingen en nog geen effect. Gelukkig staat ''mijn'' dierenarts wel open voor dit soort middelen. Eigenlijk zouden we hem eens moeten vragen een artikel(tje) te schrijven voor in een dierenartsen vakblad, over het gebruik en ervaringen van Draxxin voor snot/pasteurella bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig geen ervaring met snot, maar de verhalen die ik gehoord heb over ''gewone'' antibiotica hierbij, zijn maandenlange behandelingen en nog geen effect. Gelukkig staat ''mijn'' dierenarts wel open voor dit soort middelen. Eigenlijk zouden we hem eens moeten vragen een artikel(tje) te schrijven voor in een dierenartsen vakblad, over het gebruik en ervaringen van Draxxin voor snot/pasteurella bij konijnen.

Lijkt me wel een plan als hij daar zin in heeft. Wellicht anders een stukje voor op de site, dat andere dierenartsen daar naar verwezen kunnen worden, ook door mensen die het van hier weer horen. Ik ben alleen niet van plan hem binnenkort te zien, pas als het komend voorjaar weer tijd is voor de entingen en geen dag eerder :P Ben jij er binnenkort nog? Anders kunnen we misschien samen een mail schrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem al gemaild daarover. Dat het misschien een idee zou zijn, omdat er weinig dierenartsen zijn die het middel kennen en er dierenartsen zijn die het niet willen geven, omdat het niet voor konijnen geregistreerd staat.

Dat als er een stukje in een vakblad komt, andere dierenartsen kunnen lezen van meerdere konijnen die ermee behandeld zijn en hoe dat is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er de komende dagen niet voldoende schot in zit door deze AB dan trek ik wel aan de bel hoor! Maar het neusje 'leek' vandaag wel wat beter, maar ja, dat kan aan vanalles liggen. Ook aan dat ze misschien net haarzelf heeft gewassen. Vandaag toch weer een hectische drukke dag dus niet zo heel veel tijd voor de nijnsels gehad. Maar we verwennen alle nijnen, en vooral Li, nu wat extra natuurlijk. Lekker gras, andijvie, Li krijg zo nu en dan een extra stukje bix toegestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .