Ga naar inhoud

Oren vervagen, Russisch konijn


Zoefje

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

ik merk zeker de laatste paar dagen dat de oren van mijn konijn vervagen.

Eerst waren ze mooi havannabruin :

1146588_321105634690906_1068152606_n.jpg

Nu zijn ze wit/lichtgrijs achtig aan het worden:

1002892_321105474690922_2065019399_n.jpg

Dit komt niet door de flits, deze stond echter uit

Nu mijn vraag,

Hoe kan dit ? is dit normaal bij een Russisch konijn ? Hoe krijg ik ze weer havanna bruin, zonder te verven etc ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een cavia gehad, die werd in de zomer grijs, in de winter spierwit. Zonlicht zorgde er bij haar voor dat het pigment en dus ook het haar donkerder werd. Dat is bij cavias in deze kleurslag als die van jouw konijn heel normaal. Rus (cavia) fokkers houden hun dieren dan ook meestal buiten omdat ze dan t mooiste zijn.

Met zon krijg je ze weer donker als t t zelfde werkt als bij cavias dan tenminste.

aangepast door Cupcake82
Link naar reactie
Delen op andere sites

@jopvang, Nee, ik heb tot ongeveer half 1 zon, maar dat schijnt niet op zĀ“n hok

@cupccake82, dus je denkt dat als hij meer zonlicht heeft het dan donkerder wordt, begrijp ik dit goed ?

Overigens heb ik hem vanaf Maart dit jaar. en heeft hij het niet eerder gehad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh, dan zou ik het even in de gaten houden ja.. en kijken hoe hij richting de winter is.

Nogmaals, ik heb hem vanaf maart dit jaar, en weet niet beter dan hij altijd havanna bruin heeft gehad.. en ik ken dit ook niet van vroeger van de konijnen, dus vandaar me vraag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kyra had toen ik haar kreeg( in mei) een oranje/rode vacht hoe noem je dat, ik vind het oranje :P

Maargoed ook oranje oren. Na verloop van tijd kreeg ze wat zwarte haren tussen de oranje op de flanken.

Inmiddels beginnen ook haar oren te verkleuren naar grijs. Heel maf en geen idee hoe het komt.

Maar ze is en blijft mn lieve kleine Kyra, of ze nou oranje, grijs of van mijn part pimpelpaarse oren heeft met gele stippen.

Ik heb haar uitgekozen op uiterlijk, maar k ben zo dol op dr dat het me echt geen bal meer kan schelen hoe ze er uit ziet.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .