Ga naar inhoud

Wortels


Ponyhorse

Aanbevolen berichten

Dit klopt inderdaad. Dit is ook zo met appels, peren enz.

Je moet ze gewoon met mate geven.

Je kunt het net zo zien als chips en andere lekkernijen voor ons.

Bram hier is ontzettend gek op wortels, hij krijgt dan ook elke dag een klein stukje, ik wil het hem namelijk niet ontnemen.

En meneer is echt niet dik, en blijft ook mooi op gewicht.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef iedere dag in ieder geval witlof, andijvie, 4 soorten verse kruiden, heel klein stukje wortel. En dan meestal iets van broccoli of tomaat erbij. Dit krijgen ze 's morgens en 's avonds.Tussendoor krijgen ze paardebloemen, een wilgentak of druiventak of zoiets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een lijst met veilige groentes:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Zelf geef ik veel komkommer, witlof en sla. Ze krijgen eigenlijk wat er in huis is, als het tenminste veilig is. De ene keer krijgen ze ook nog bleekselderij of tomaat, andere keer paprika.

Moet je bij paprika de pitjes eruit halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen het stengeltje van de paprika moet eraf, al de rest mogen ze. Hier gaan de zaadjes ook altijd goed binnen, die eten ze zorgvuldig een per een op.

Oh, lol, hier haalde ik het er ook uit. Is zeker de mama in mij:mdr: Volgende keer geef ik ze er dan ook bij. Inmiddels vallen ze echt aan op al het groenvoer dus dit zal er dan ook wel in gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn wilde eerst geen paprika en toen had ik het perongeluk op het hok laten liggen.

De volgende dag zag ik het stukje liggen, het was helemaal droog en gekrompen.

En ja hoor, toen wilde meneer het wel! En sinds dien lust hij ook verse paprika! XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .