Ga naar inhoud

knorren


Nijntjee

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 voedsters het oudste konijn is anderhalf jaar en het jongste is ongeveer 4 maand , de kleinste begint nu te knorren wanneer ik bij haar in de buurt kom ze wil niet meer gepakt worden en begint te rijden op mijn oudere voedster.. Kunnen jullie me raad geven wat ik hier mee moet doen? Moet ik haar laten castreren?

Mijn oudste voedster zit nu fijn buiten in haar ren te spelen en gras te eten maar zij wou niet uit haar kotje als ik of mijn vriend in de buurt komen dan begint ze ook al te knorren en loopt ze weg in een hokje in haar kotje..

Weten jullie raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn het haar hormonen.

Je zegt dat ze niet gepakt wilt worden, bedoel je daar optillen mee?

Want dat is erg logisch, konijn zijn namelijk prooidieren. Bijna alle konijnen hebben daar een hekel aan.

Gaat het verder wel goed tussen de twee konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het ook gelezen op het internet dat het waarschijnlijk haar hormonen zijn.

neen, ik zet meestal het hekje open van de ren endan ga ik erbij zitten maar dan loopt ze gewoon naar haar kotje en zit ze te grommen.

Voor de rest gaat het goed tussen de 2 ze jagen wel af en toe en rijden soms op elkaar maar voor de rest gaat alles goed want ze liggen bijna elke avond languit langst elkaar. Ik probeer het jongste konijn ook zoveel mogelijk aandacht te geven als het oudste konijn maar als ze niet uit haar kooitje wil kan ik niet met haar bezig zijn ze laat haar zelfs niet meer kammen want dan spartelt ze tegen .. Eerst dacht ik dat hun kooitje te klein was maar het is in totaal 2m op 50cm denk ik dus en als ik thuis ben laat ik vaak het kooitje open en mogen ze los rondlopen of buiten in de schaduw wanneer het mooi weer is .. Ik ben echt ten einde raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen ze niet altijd in de ren? Want voor twee gemiddelde konijnen geldt 2m2. Maar dan moet je geen verdiepingen meerekenen. Want is jouw hok 2m bij 50cm? Dat is dus 1m2. Als ze daar met z'n tweeën inzitten zonder standaard een extra ren erbij, is dat eigenlijk te weinig...

Misschien kan je haar wat lekkers geven uit je hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een binnenhok voor mijn nijntjes met nog een extra ren aangemaakt zodat ze toch fatsoenlijk kunnen rondhuppelen . We hebben in de living tapijt liggen en onder het hok van hun heb ik novylon gelegd dat kan ik afwassen maar nu eet mijn jongste konijn dat ookal op en ze breekt de laatste tijd vaak uit.. Als ik haar iets uit de hand wil geven trekt ze het altijd vlug uit men hand zodat ze niet te lang bij me moet zijn, terwijl mijn oudste konijn op men schoot kruipt me kusjes geeft maar dit gedrag vertoont de kleinste niet ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze hebben speelgoed genoeg 5 of 6 speeltjes hebben ze, er ligt een doorloopbuis in normaal voor katten maar ze amuzeren hun hier rot mee .. een kartonnen doos heb ik ook al is gegeven maar dat eet ze gewoon op .. t wc rolletje juist van het zelfde .. Als ik met ze wil spelen vind ik iedere keer dat ze een bang gedrag vertoont ze is een teddy dwerg dus ze begint langere haren te krijgen ik kam haar normaal 1 a 2 x per week maar zelfs dit laat ze niet meer toe ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik heb/had dit ook met mijn konijn.

Dit was zo'n 3 maanden aan de gang. Deze 3 maanden heb ik haar maar gelaten, en niks geprobeerd.

Afgelopen 2 weken heb ik er alles aan gedaan om haar gedrag te corrigeren.

Zij begon ook te knorren en zich in een hoekje weg te stoppen. Als ik haar dan wilde pakken knorde ze alleen maar harder en viel ze me aan. Ik heb haar zo vaak mogelijk opgepakt en lang op schoot gehouden. Als ik haar terug zetten heb ik haar gelijk zo neergezet en vastgehouden zodat ze niet weg kon of me kon aanvallen, met mijn andere hand haar geaaid. Als ze rustig was weer losgelaten en verder geaaid en ben ik weer weg gegaan. Ik had geen speeltjes voor haar dus die heb ik ook maar meteen ingeslagen. Dit vond ze super! Na een paar dagen als ik haar wilde pakken deed ze 4 rondjes rennen ff gek, en daarna sprong ze vanuit haar hokje uit haar zelf bij mij op schoot. Dit heeft zo een tijdje aangehouden en nu gaat het steeds beter. Als ik eraan kom komt ze naar me toe gehuppeld, kan ik haar makkelijk aaien. En oppakken gaat nu ook stukken beter zonder moeilijk gedoe !

Misschien kun je dit ook proberen?

Succes!! Ik hoop dat het je lukt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik snap heel goed waarom jouw konijn jouw aanviel, Merel1..

Konijnen houden geen totaal niet van oppakken! En sommige konijnen houden zelfs niet van aaien.

Laat staan een hele poos doodsbang op schoot zitten...

Echt, konijnen zijn prooidieren en voelen zich bedreigd zodra je ze wil oppakken.

Misschien kom ik wat bot over, sorry, maar konijnen houden nou eenmaal niet van oppakken.

Fijn dat het nu wel wat beter gaat met je konijn en dat ze speelgoed leuk vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .