Ga naar inhoud

heel bangig konijntje


LaurieV

Aanbevolen berichten

Timo is hier sins 4 maanden maar het blijft echt zo'n schrikkerig konijntje. Hij zit binnen, en heel vaak als je gewoon langsloopt of opstaat van de bank panikeert hij al en soms springt hij dan zo over de ren en verstopt zich.

Ik ga al vaak rustig bij hem zitten en zo maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen?

Hij is voor de rest wel tam en wordt graag geaaid en is heel nieuwsgierig maar hij heeft soms echt een blinde paniek lijkt het wel.

Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat klinkt wel herkenbaar. Echt een beetje prooidiergedrag :wink2: .

Diva schrok zich soms ook echt kapot van een onverwachte beweging, om vervolgens in een hoekje te kalmeren en later weer langs te komen voor een aai. Het heeft echt wel een flink aantal maanden geduurd voordat het aanzienlijk minder was.

Moet wel zeggen dat een vriendje geholpen heeft; sinds Cas er is (en dat is pas 3 weken), is ze veel minder waakzaam/argwanend geworden. Ze komt vaker langs voor knuffels, sprint minder snel de andere kant op bij een onverwachte aanraking, ze slaapt niet meer achter het gordijn, etc. Ze vertrouwd er wel op dat Cas een oogje in het zeil houdt. (2 paar ogen zien meer dan 1, dat idee denk ik.)

Helemaal weg gaan zal het nooit denk ik, want konijnen blijven van nature prooidieren (die op hun hoede moeten zijn.)

Maar geef het tijd - en eventueel een twee paar flaporen en ogen - en het vertrouwen zal vanzelf verder groeien. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord.

Ze zijn al met 2, hij is er als laatste bijgekomen terwijl we eerst een heel rustig konijntje hadden. Ik dacht dacht hij dat wel zou overnemen maar niet dus :P

Maar het is wel hoopvol dat het bij jou na lange tijd ook beter is geworden.

Ik maak me alleen wat zorgen want we gaan verhuizen naar een groter appartement en misschien gaat hij daar nog banger zijn van alle nieuwe dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht zal hij in het begin wat banger zijn omdat alles nieuw is. Maar goed, dat is een kwestie van wennen. Qua grootte zou ik me minder zorgen maken; ik heb hier gemerkt dat ze toch vaak zoveel ruimte 'gebruiken' als ze zelf 'nodig' hebben. Diva gebruikte maar een deel van de woonkamer/keuken om te lopen; ook al stond de deur naar de hal open, eigenlijk ging ze er nooit naartoe. (Hooguit een keertje even de neus over de drempel om te kijken wat ik ging doen.)

Cas daarentegen verkent elke kamer; die hobbelt rustig de hele kamer door, hup door de hal, naar de slaapkamer. (Diva hobbelt nu wel eens mee als hij dat doet.)

En om je een idee en wat hoop te geven :wink2: : ik heb Diva in oktober bij iemand opgehaald. Het heeft tot mei/juni geduurd voordat ze regelmatig uitgestrekt op het kleed hier midden in de kamer durfde te 'relaxen'. (Daarvoor lag ze wel eens uitgestrekt, maar vaker niet dan wel, en altijd heel erg op haar hoede.)

aangepast door Marjoleintje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .