Ga naar inhoud

Advies penicillinekuur


Nanky

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft last van een snotneus. Hier ben ik mee naar de dierenarts geweest. Eerst kreeg hij een antibioticakuur, maar deze sloeg niet aan. Daarna kreeg hij een penicillineinjectie. Meteen die avond was zijn neusje weer droog zoals dat hoort. De dag erna merkte ik dat hij lusteloos in de kooi lag en niet meer veel at en niet poepte. Die avond ben ik begonnen met dwangvoeren en na vier dagen was hij weer de oude. Voordat de dierenarts de injectie gaf zei ze dat als de injectie hielp ze deze een paar keer iedere week moest herhalen, maar nadat mijn konijn zo ziek was besloten we geen vervolg injectie te halen in de hoop dat het zonder herhaling ook weg zou blijven. Helaas is de snotneus na een paar dagen al meteen terug gekomen.

Nu twijfel ik heel erg of ik dus opnieuw een injectie moet halen of dat dit misschien niet zo een goed idee is.

Wat zouden jullie doen? Het konijn met een snotneus rond laten lopen met het risico dat deze chronisch wordt, of het risico nemen en een nieuwe injectiekuur starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal waarschijnlijk duplocilline zijn geweest. Maar die zou om de dag gegeven moeten worden als ik mij niet vergis.

Draxxin is eens in de 4 dagen, dat is alleen een middel dat voor luchtwegproblemen bij kalveren is, maar bij konijnen met snot ook goed resultaten geeft. Dus als je konijn eerst Duplocilline kreeg, zou je als je die niet durft te vertrouwen, kunnen vragen of ze Draxxin hebben en willen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft een antibiotica en die maakt ook de goede darmbacteriƫn dood waardoor de darmen van slag kunnen raken. Ik heb het zelf hier nog niet meegemaakt, maar jullie dus blijkbaar wel.

Toch zou ik je konijn niet met snot laten rondlopen omdat het dan chronisch wordt en het nooit meer overgaat. Misschien toch nog eens wat anders proberen? Bel anders eens rond om te kijken of er misschien nog een andere optie voor jullie en jullie konijn is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De penicilline zou een week werken en dan zou er een herhaling volgen. Hij heeft uiteindelijk ook iets meer dan een week een droge neus gehad. Maar ik zal morgen nog maar eens naar de dierenarts gaan om het nog een keertje te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de dierenarts. Hij had dus duplocilline gekregen.

Donderdag ochtend moet ik Pino brengen en dan gaat ze hem een nieuwe injectie geven en in de gaten houden hoe hij erop reageert. Hopen dus dat alles goed gaat en ik hem vrijdag gewoon weer kan gaan ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .