Ga naar inhoud

Myxomatose of iets anders??


Nijntjesforlife

Aanbevolen berichten

Helluppp !

Mijn konijn (vlaamse reus) heeft last van een rood ooglid.

Mijn moeder denkt dat het n begin is van myx.

Ik heb aan n vriend van me gevraagd of ie t ff aan de vriend van zn moeder wilt want die is da.

Die zei dat ik het een dagje aan moest kijken en anders een zalfje moest halen.

Ik vroeg of het misschien myx. was, maar hij zei; Nee want dan is ze dood en doodziek.

Wat denken jullie hiervan?

Als het wel myx. is, en we komen er iets later achter, is er dan nog wel iets aan te doen?

Of is het inderdaad gewoon een zalfje en klaar?

Mn konijn is nog wel heel levendig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik zou in ieder geval de dierenarts zo snel mogelijk bellen! Hoe eerder je erbij bent hoe beter. Heb wel eens gelezen dat konijnen het hebben overleefd na intensieve verzorging en medicatie. Maar ik denk dat voor alles geldt hoe sneller je handelt hoe groter de kans op genezing en des te minder hoeft je konijn te lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best zo snel mogelijk naar de dierenarts (met verstand van konijnen) gaan, voor een goede controle. Als het idd myxomatose is gaan de meeste konijnen dood zonder behandeling volgens mijn dierenarts. Maar het kan uiteraard iets anders zijn hé... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben net nog even gekeken, en het was zo goed als weg.

In het hok waar ze kunnen slapen ligt zaagsel met daarboven stro, misschien was het zaagsel irriterend voor dr oogje?

Ik zou niet weten wat ze heeft gehad, maar ik ben blij dat het weg is ! Ze had het al een paar dagen, maar ik dacht nu pas aant forum, gelukkig ist nu weg ;)

En gelukkig geen da aan te pas gekomen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .