Ga naar inhoud

Biks of gemengd voer ?


Ponyhorse

Aanbevolen berichten

Biks is wel een stuk beter ja :yes:

De betere merken die hier veel gevoerd worden zijn hope farms supertrio en science selective. Hope farms supertrio is in grote verpakkingen erg voordeling, zo'n 18 euro voor 15 kg. Science selective is wat duurder, maar ook nog wat beter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het nieuwe voer gekocht hebt ga je dat mengen met het voer dat je had. Eerst geef je ze bijvoorbeeld 3/4 oud voer en 1/4 nieuw en dat bouw je dan zo langzaam op tot ze helemaal over zijn op het nieuwe voer. Ik wist dat trouwens niet en heb ze in 1 klap overgezet van gemengd voer wat ze in de opvang kregen op hope farms supertrio en heb daar geen problemen mee gehad. Als het nieuwe voer kwalitatief beter is geeft dat meestal geen problemen, maar om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik ze toch rustig over zetten. Dat heb ik ook gedaan toen ik van hope farms over ging naar science selective.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide soorten zijn goed hoor. HFST is goed, SS is beter, maar hfst is een stuk betaalbaarder. Mijn ram heeft snel last van zijn darmen, daarom heb ik ze op ss overgezet. Anders was ik bij hfst gebleven, gewoon omdat het een prima brok is en een flink stuk goedkoper. Ik zou wel eerst een klein proefzakje halen, want niet alle konijnen eten het even goed. SS vinden ze voor zover ik hier gelezen heb allemaal wel heel erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die proefzakjes bij de dierenwinkel halen ?

Je kan bij de meeste dierenwinkels zakjes van 1 kg kopen. Dat is goed betaalbaar voor een eerste keer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In gemengd voer zit veel wat niet zo goed is voor konijnen. Maïs bijvoorbeeld, maar ook die gekleurde dingetjes die erin zitten, dat is echt een soort snoep, daar zit heel veel suiker in. Ze vinden dat wel heel lekker, geen wonder dus dat jouw konijn het graag eet :) . Verder zijn er veel konijnen die het gemengde voer selectief eten en dus alleen de snoepjes eruit eten en de biks laten liggen, terwijl daar juist de voedingsstoffen in zitten die ze nodig hebben. Ook is het calciumgehalte vaak veel te hoog, eigenlijk voldoet de samenstelling gewoon totaal niet aan de behoefte van het konijn. Lees dit anders even door, daar staat alles in over voeding, ook de beste samenstelling voor biks staat erbij. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding/

Link naar reactie
Delen op andere sites

In gemengd voer zit veel wat niet zo goed is voor konijnen. Maïs bijvoorbeeld, maar ook die gekleurde dingetjes die erin zitten, dat is echt een soort snoep, daar zit heel veel suiker in. Ze vinden dat wel heel lekker, geen wonder dus dat jouw konijn het graag eet :) . Verder zijn er veel konijnen die het gemengde voer selectief eten en dus alleen de snoepjes eruit eten en de biks laten liggen, terwijl daar juist de voedingsstoffen in zitten die ze nodig hebben. Ook is het calciumgehalte vaak veel te hoog, eigenlijk voldoet de samenstelling gewoon totaal niet aan de behoefte van het konijn. Lees dit anders even door, daar staat alles in over voeding, ook de beste samenstelling voor biks staat erbij. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding/

oja gevonden toch:) handig ik ga op onderzoek uit. mijn konijn is ruim 6jr moet ik hem nu ander soort voeding geven(mature)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .