Ga naar inhoud

Weer raak: voedster opgenomen


Aanbevolen berichten

En toen was het vanochtend weer helemaal mis met één van mijn konijnen, de voedster. Gisteravond om 24:00 was alles nog koek en ei: goed gegeten. stukje winterpeen opgeknabbeld, lekker op hooi kauwen. En 6,5 uur later een ondertemperatuur van 36,6 graden, verstoppen, hevige stress, piepen bij aanraken, grote ogen en supersnel ademen. In overleg met de dierenarts meteen gestart met pijnstilling, Ciseral en Metacloral en om 8:30 op de kliniek. Nu is ze opgenomen en er is nog geen verbetering t.o.v. vanochtend.

Het is de 4e keer in een jaar tijd dat het mis gaat. Altijd geheel onverwachts. 1x gas, 3x stilligende darmen. Ik heb het zo met haar te doen. Qua verzorging doe ik alles wat de (konijnkundige) dierenarts me heeft aangeraden: veel hooi, afgepast voer (Trovet), de hele dag vers water, 's avonds een stukje winterpeen van 1 tot 2 cm (echt weinig dus), en natuurlijk een vriendje waar ze he-le-maal verliefd op is. 8 uur per dag vrij rondlopen en 's nachts in een ren van ruim 2 vierkante meter met een veilig, droog en schoon nachthok.

Ik mag dan wel een volwassen vrouw zijn, maar het levert iedere keer weer een soort hartverzakking op. Vooral omdat je het allerbeste met ze voor hebt en het toch niet altijd aan ziet komen. Nu maar duimen dat de DA haar er weer bovenop krijgt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja op en af. Nu goed, maar kan ook maar zo weer ineens anders zijn. Dramatisch.. Ik heb wel een grote mond dat ik volgende week wel naar een andere dierenarts ga omdat ik bijna 3 weken toch wel te lang vind duren voor haakjes verwijderen maar.. ik vind het zo sneu hem al die stress te laten ondergaan van weeeeeeeeeer naar de dierenarts. Ik gun hem die rust van harte tot die tijd, maar als hij elke dag last van zijn buik heeft en ik weer drie keer moet masseren voor hij weer begint te eten en keutelen dan schiet dat ook niet op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .