Ga naar inhoud

mijt?!


witzwart

Aanbevolen berichten

ik heb een logeer konijn, Alleen maak ik me er een beetje zorgen om, hij is nu 6, zit slecht in de vacht en heeft op een aantal plekken dikke witte schilvers, ook heb ik het idee dat hij blind is. hij zit altijd maar in zijn hok, afentoe mag hij in de ren. hier zit hij in een binnenhok en gaat hij zoveel mogelijk naar buiten in de ren, maar echt actief en nijnen gedrag mis ik. zelfs op het gras eet hij amper gras, sla eet hij wel, hooi amper, en sind shij hier is ook amper brok, thuis krijgt hij een volle bak elke dag.

hij si nog maar 6 maar gedraagd zich als een heel oud bejaard konijn, mijn nijn van 15 was nog actiever

hij oogt ook mager, al vind ik dat nog al mee vallen, oja en als je hem oppakt in zijn nek/rug vel of gewoon aanraak verstijfd hij helemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 jaar kan voor een konijn ook oud zijn? Je hoort vaker dat een binnen konijn maar 6 a 8 jaar worden, buitenkonijnen worden een stuk ouder. Dit komt door de beweging die ze krijgen! Wat natuurlijk niet altijd geld, aangezien sommige mensen konijnen ook buiten in een super kleine kooi stoppen!

Verder denk ik dat hij wel iets met de vacht heeft ja. Ik ben laats nog met mijn konijn naar de DA geweest. Hij had namelijk een hele kale plek in zijn nek. Ik maakte me ongerust dus hoppa! Uiteindelijk gaf hij aan dat er niks aan de hand was aangezien mijn konijn geen schilvers had of iets dergelijks. Zijn huidje was helemaal mooi roze en had geen beschadigingen en hij likte of krapte er zelf ook nooit aan. Ik denk dat je vooral moet kijken naar of hij er last van heeft en of hij het op andere plekken ook krijgt. Als dat het geval is moet je even naar de DA gaan en om een middeltje vragen. Vaak zeggen schilfers al heel wat, en dat is dat er toch iets mis is! Bij mijn konijn is de vacht ondertussen weer terug gegroeid. Had te maken met dat hij zijn winter vachtje kwijt raakte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dinsdag komen de eigenaren weer thuis, zal ze toch naar de da sturen, volgens mij is hij ook blind, merkt je pas heel laat op, groente moet hij met moeite zoeken (echt met zn neus) en als je je handen vlak bij zijn ogen doet knippert hij niet. en hij zit zo strak in zijn vel, je kan hem amper oppakken.

hij zit altijd buiten maar idd in een standaart maat hok, amper in de ren. best sneu.

hier op vakantie paradijs loopt hij als het kan elke dag in een ruime ren samen met 2 cavoias van hun, dat gaat goed samen. als ik ze dan na een paar uur weer naar binnen doe, vallen ze in slaap zo lief om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .