Ga naar inhoud

Sproeien en wc uitgraven


Charita

Aanbevolen berichten

Ola

Mn meiden zitten inmiddels lekker in de puberteit (4maanden) en reed eerst alleen Leyla, nu ook Kyra.

Op zich geen probleem, ze maken geen ruzie. Maar tegenwoordig wil Kyra nog wel eens sproeien als Leyla wil rijden of achter Kyra dr kont aan loopt.

Leyla is gelukkig nog niet geel, maar mn hok zit iedere dag wel compleet onder, alle wanden, het stro etc.

En het toilet wordt ook continu uit gegraven, hun hok is dus momenteel iedere dag een ravage.

Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar weet iemand hoe lang dit kan duren? Ik word er toch niet echt vrolijk van :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja maar zou dat met meisjes ook helpen? Ik wilde ze eigenlijk pas in het voorjaar laten helpen gezien ze nog maar 4 maanden zijn en pas met 6 gecastreerd mogen worden.

Plus na de operatie moeten ze een week binnen blijven en ik ben bang dat ze dan geen wintervacht meer maken.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet eerlijk bekennen dat ik maya ook wou steriliseren.Echter na veel dingen te hebben opgezocht en bekeken raadde bijna iedereen af en heb ik het alleen bij de castratie van Buddha gelaten. Ik heb veel problemen gehad bij Buddha, met het niet willen eten en drinken. Een sterilisatie zou nog een veel grotere ingreep zijn en veel zwaarder zijn voor het konijn. Omdat er ook een grote snee moet worden gemaakt in de buikwand. Om die reden heb ik het niet gedaan.

Iedereen heeft er verder een andere mening over, maar over het algemeen kan je een konijn het beste laten castreren rond 5 maanden. De één roept al om 4 maanden de andere pas 6 maanden... Maar als je te laat bent heeft het geen nut meer. Dan leren ze het sproeien ook niet meer af. Als een konijn gaat sproeien, echt! sproeien, dan moet je hem eigenlijk gelijk laten helpen. Anders blijft die na de operatie er gewoon mee door. Als je het wilt doen, zou ik het binnen een paar weken doen, helemaal omdat ze al sproeien? Maar je kunt het altijd even na vragen bij je eigen DA. Ik geef je alleen maar de informatie die ik door heb gekregen van andere konijnen liefhebbers en DA's. Liefss!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt niet wat je zegt hoor! Mijn voedster sproeide en reed als een malle en was dik 2 jaar toen ik haar heb laten castreren, daarna heeft ze nooit meer gesproeid en ook niet meer gereden. Of ja, rijden heeeeel af en toe, maar das gewoon een dominantiedingetje, het is echt niet meer zo obsessief als voor haar castratie. Sproeien komt bij gecastreerde voedsters bij hoge uitzondering nog voor, maar in veruit de meeste gevallen is dat echt niet meer aan de orde. Mijn voedster was een dag of 3 na de operatie weer redelijk zichzelf, na 5 dagen was ze er weer helemaal bovenop. Ik zelf zou het zeker weer doen en mocht er ooit een tijd komen dat ik weer een voedster ga nemen, dan bij voorkeur eentje die gecastreerd is, is dat niet mogelijk dan laat ik het zeker doen. Mijn koppel is echt superstabiel en schattig nu er geen hormonale schommelingen meer aan te pas komen en ik hoef me geen zorgen meer te maken om baarmoederaandoeningen.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zandbak krijgen ze hier ook als de nieuwe ren af is.

Het valt gewoon op dat ze het voorheen niet deden en nu ze zo bezig zijn met de rangorde ineens wel.

Overigens is het alleen Kyra die sproeit maar dat maakt niet uit verder. Ze moeten over 2 weken toch hun prikjes dus dan zal ik het er wel even over hebben met de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster heeft ook op mijn ram gesproeid.

Hij heeft een haar gele vlekken in zijn vacht.

Misschien moet ik haar ook maar laten steriliseren.

Wat kost zo'n operatie?

Mijn konijnen waren ook steeds fanatiek aan het graven in de toiletjes

Nu heb ik meerdere en graven ze minder. Ze 'hippen' van het ene toilet naar het andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in groningen kost het 80 euro. Inclusief één dag opvang, pijnstillers en een eventuele na controle. Als je dwang voeding en een spuitje wil dan moet je dat los er bij halen. Ik heb mijn konijn er laten castreren en was erg blij met de service. Ook de opvang waar mijn konijn de dag in zat. Onder een lekkere warme lamp. Ook lette ze netjes op of het konijn ging eten of drinken en als er complicaties waren dan bleef het konijn gratis nog een nachtje. Je krijgt ook nog eens studentenkorting!

aangepast door Buma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een uiteenlopende prijzen zeg! Mijn ram is weer schoon. Maar ze gaan binnenkort naar buiten en wil niet dat als ze ontsnapt gedekt wordt. Er zijn al genoeg konijnen.. Ik zou eens informeren. Mijn ram is wel gecastreerd en toen hebben ze gelijk de kiezen bekeken. Bij,mijn voedster hebben ze nog niet gedaan.

Ik ben toch wat meer gerustgesteld als ze gecastreerd is en de kiezen in orde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan momenteel iedere dag zo een 10x alle wanden van t hok schoonmaken, zoveel wordt er gesproeid.

Leyla rijdt op Kyra, Kyra rijdt op Leyla.Ze zitten als ze los mogen achter elkaar aan soms, 1x heb ik een grom gehoord.

Maar nog steeds geen gevechten.

Maar ik ben bang omdat ze allebei rijden en allebei likjes afdwingen, ze dus ook allebei de baas willen zijn en er niet uit komen.

Kan bijna niet wachten tot 6 aug als ze naar de dierenarts gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .