Ga naar inhoud

myxo


mieke83

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

ik heb een dringende vraag.

Ik ben met mijn nijntje zondag in alle spoed naar de dierenarts gegaan omdat hij gezwollen oogjes had en een natte neus. Dus ik dacht direct aan myxomatose. De dierenarts twijfelde nog tussen besmettelijk snot of myxo. Dus we hebben nog steeds geen zekerheid. we moesten afwachten. Hij heeft antibiotica, vitaminen en oogzalf gekregen. Nu zijn we enkele dagen later maar er is nog geen beterschap maar ook geen verslechtering. Het blijft enkel bij de gezwollen oogjes en natte neus. geen knobbels of wat dan ook. Maar als het snot was zou er toch al wel betering moeten inzitten zou ik zo denken. Maar ik vraag mij af dat als het myxo is je dan niet sneller andere symptomen zou moeten zien. want ik heb bijna elke site over myxo op internet bekeken en daar staat overal iets op van knobbels krijgen en dergelijke, maar dat heeft hij helemaal niet.

En in hoeverre moete we hem dan blijve verzorgen en laten afzien.

groetjes

mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn met myxomatose kan best een tijdje zo rondlopen, zeker als hij medicatie krijgt om alles wat hij heeft te remmen...

Ik zou het niet durven zeggen, kunnen ze geen verdere onderzoeken doen om vast te stellen wat het is bij jouw dierenarts? Bel anders eens een konijnkundige arts op, bijvoorbeeld die van dierenkliniek wilhelminapark in utrecht, voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanemende dat je antibiotica gehad hebt, kan het bij Snot best een poosje duren voordat je verbetering merkt hoor.

Snot is sowieso niet simpel te verhelpen, dus mogelijk valt die verbetering je nog wat tegen....

Eet (hooi !), drinkt en keutelt je konijn wel gewoon goed ?

Als het Snot is...dan ziet hij niet af in de zin dat een konijnwaardig bestaan niet mogelijk is. Konijnen kunnen goed met Snot leven...té goed om aan euthanasie te denken in ieder geval...

Link naar reactie
Delen op andere sites

eten, drinken en keutelen gaat allemaal nog goed. Zijn neus is ook niet opgezwollen. Het enige dat opgezwollen is zijn de ogen. Ze zitten nog niet volledig dicht, maar het is toch wel een felle zwelling.

Ik heb momenteel geen foto.

in ieder geval al bedankt voor de reacties

xx mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gisteren terug naar de dierenarts geweest, het bleek dan toch myxo te zijn. Het ging ineens veel slechter met hem, dus heb ik maar besloten van hem de pijn te besparen en te laten inslapen :-(

in ieder geval toch bedankt voor de raad

xx mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .