Ga naar inhoud

Supreme Fibafirst?


RY90

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb voor mijn konijnen supreme science selective gekocht, maar nu zie ik ook supreme fibafirst?

is dit dan nog beter, en waarom zou dit dan beter moeten zijn? of is de supreme science selective beter?

heeft iemand ervaringen hiermee? Ik wil graag het beste voer voor mijn konijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten in Fibafirst meer vezels, en ik geloof dat je er nog iets minder van hoeft te geven als SS.

Ik voer het niet, vind het wat te duur gezien mijn 4 vreetzakken.

(Niet dat ik het niet voor ze overheb!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad meer vezels en langere vezels. Daardoor moeten ze er ook langer op knagen en dit komt dus dichter bij het natuurlijke eetgedrag van het konijn en het gaat verveling tegen. Doordat ze zoveel moeten knagen slijt het gebit ook beter.

Zelf geef ik de fibafirst als tussendoortje. Een gezond tussendoortje, net als groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad meer vezels en langere vezels. Daardoor moeten ze er ook langer op knagen en dit komt dus dichter bij het natuurlijke eetgedrag van het konijn en het gaat verveling tegen. Doordat ze zoveel moeten knagen slijt het gebit ook beter.

Zelf geef ik de fibafirst als tussendoortje. Een gezond tussendoortje, net als groenten.

Zou ik mogen vragen hoe vaak je dit precies geeft dan? Ik ben ook op zoek naar wat tussendoortjes, om bijv. in de snackbal te doen. Daarvoor had ik al rode bietenruiten, maar ik denk dat dat niet goed is om heel veel te geven. En ik zou eerlijk gezegd niet weten wat verder uit de webshop gezonde dingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien als ik ze door midden breek? Ik geef nu HFST en daar doen ze het heel goed op. Ik vind het een beetje duur om SS of Fibafirst te geven, ik heb 4 hupsels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik hier niets van gemerkt, hier vallen ze het aan en verkiezen ze het boven hun (ook heel erg geliefde) SS brokjes. Ik heb het een tijd als hoofdvoer gegeven en was er erg tevreden over. Nu geef ik het nog af en toe als snoepje..

Ik moet wel zeggen dat ik hier al vaker heb gelezen dat niet alle nijntjes het graag eten, dus er zit vast iets van waarheid in, alleen zie ik dat hier dus niet :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .