Ga naar inhoud

ferplast goodbite, tiny & natural, iemand ervaring?


nelsonx33

Aanbevolen berichten

" Especially created for rodents, GoodBite TINY & NATURAL is the range of nibbling toys available in four funny shapes, no added flavours: carrot, cheese, corncob, apple and multi-coloured stick.

Made from natural components, they will not modify*animal's diet. Very useful as pastime for our small animals, they always keep teeth well polished reducing excessive growth. "

http://www.petsathome.com/wcsstore/ConsumerDirectStorefrontAssetStore/images/products/large/33697.jpg

Tegenwoordig verkopen ze dit bij de dierenwinkel. Het is gemaakt van mais en er zittten schadelijke stoffen in voor konijnen, helemaal natuurlijk.

Ik heb ze gekocht omdat dit me ggezonder lijkt dan karton, mijn konijn eet namelijk ëen hele wc rol per dag.

Wat denken jullie? Iemand ervaring hiermee?

aangepast door nelsonx33
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cheese... dat lijkt me meer iets voor muizen/ratten ofzo? Er staat ook bij dat het voor 'rodents' is he, konijnen zijn geen 'rodents'. Zou die variant in ieder geval niet aan je konijn geven. Verder 'they will not modify*animal's diet' is natuurlijk onzin, alles wat ze opeten is in zekere zin dus een aanpassing op hun dieet. Appel en wortel zitten verder vol suikers, dus al is dit product 100% natuurlijk dan nog is het niet iets wat je ze onbeperkt kan geven.. wel als snoepje ofzo. Maar goed, dan kan je ze misschien net zo goed een lekker stukje verse wortel geven ;)

Maar je eigenlijke probleem: karton eten. Wat heeft je konijn verder aan speelgoed en afleiding? Ik ben zelf erg fan van holle kokosnoten met hooi er in. Krijgen ze niet stuk en ze kunnen er lekker mee rondgooien. Ik heb deze (de 1/1 L variant)--> http://www.zooplus.nl/shop/vissen/decoratie_aquarium/natuurlijke_decoratie/67355

Link naar reactie
Delen op andere sites

@asti euh er staat dat het een kaasvorm heeft, of appel, wortel etc. Maar dat het geen toegevoegde smaak heeft. Het is dus alleen het vormpje.

Rodents betekent trouwens knaagdieren ;)

Maarre ik zou eens op de verpakking kijken wat er in zit. Er moeten toch ergens ingrediënten staan lijkt me

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gemaakt is van mais, dan is het naar mijn idee wel een dikmaker (theoretisch gezien) Ik heb ze nooit durven kopen eerlijk gezegd.

Als je konijn zoveel karton eet, probeer eens aan wat wilgen dingen te komen. Die mogen ze gewoon opeten en kan weinig kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al wilgentakken liggen hier! Hij is gewoon snel verveeld :P al het speelgoed is na 2 dagen al niet intressant meer. Steeds nieuwe dingen kopen... Op een gegeven moment weet je niet meer wat je nou moet halen. Hopen dat die verveling snel over is als hij een vriendinnetje heeft !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Charita, precies. En konijnen zijn geen knaagdieren ;)

Daar ga ik ook al niet meer van uit, want bij 9 van de 10 websites gooien ze konijnen ook gewoon onder knaagdieren. ;)

Officieel is het inderdaad geen knaagdier, maar veel mensen weten dat niet, ik ken eigenlijk niemand die een konijn geen knaagdier noemt. Dus het zou me niks verbazen als deze gasten van dat knaagding ook bij konijnen van een knaagdier uit gaan.

Niet dat ik t ding zou kopen :P

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen mais staat erop. En ik heb de nederlanfsr verpakking waar knaagdieren en konijnen op staat :)

Het is geen snoep, hij knaagt ongeveer 2 maanden op zo'n ding voor het op is. er zitten geen kcal in dus dik word hij het niet van.

2 maanden?! nou hier eerder 2 dagen! Ik heb hier zo'n worteltje gehad en ze waren er dol op! Maar Maiszetmeel is inderdaad een dikmaker dus ik gaf het even en pakte het dan weg. Ik heb nog 1 worteltje liggen, maar vergeet die steeds te geven :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .