Ga naar inhoud

Konijnen eten weinig


Cynthiatjuh

Aanbevolen berichten

Nou, ik zat al 2 dagen in de stress omdat mijn konijnen niet wilde of nauwelijks wat aten.

Dus ik maar weer na de dierenarts gegaan vandaag met allebei.

Ze hebben een algehele controle gehad, alles is gecontroleerd.

Er is niks met ze aan de hand, maar nu komt het :yes:

De dierenarts vroeg of er iets veranderd was.

Ja inderdaad!! Ze zijn deze week buiten gaan wonen.

En sinds ze buiten zitten eten ze wel maar met moeite, maar ze zijn wel afgevallen allebei.

Dus waarschijnlijk is het stress waardoor ze afvallen.

Ik hou ze nu nog 2 dagen buiten om te kijken hoe het gaat, geef ze nu ook meer biks zodat ze aan gaan komen, helpt dit niet en blijven ze toch afvallen, moeten ze weer na binnen in hun vertrouwde omgeving.

En dan met kleine stapjes kunnen ze weer na buiten. Dus paar uur buiten laten en dan weer na binnen en dan zo steeds meer. Als ze binnen zitten moet ik effe kijken of ze dan wel weer aankomen, is dat zo dan is er niks aan de hand en moet ik ze langzamerhand rustig aan buiten laten wennen. Eten ze binnen nog niet en blijven ze afvallen, dan moet ik terug komen na de dierenarts.

Dus het gaat weer lekker hier. Snuitje heel de week aan de medicijnen omdat die blaasontsteking heeft en nu snoesje ook nog eens die aan het afvallen is door stress. Gelukkig ben ik verzekerd voor ze en betaal ik niks anders was het er weer lekker ingeslagen want deze week al weer 100 euro aan rekeningen voor ze.

Maargoed, nu effe un vraag:

Hebben jullie dit al eens gehoord of meegemaakt dat een konijn strest omdat die ergens anders zit in huis? Van binnen naar buiten en andersom. Zo ja, dan hoor ik het graag want ik weet nu echt effe niet wat ik ermee moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk jij ze een plezier te doen door ze lekker naar buiten te doen, schieten ze in de stress! ;)

Maar een andere omgeving kan best even stress geven. Ik had mijn trio van de winter naar de blokhut verhuisd, en daar hebben ze echt een week moeten wennen. Ze waren toen ook van slag. Later vonden ze het er heerlijk. Toen ik ze na een maand of 2 weer terug verhuisde naar hun normale verblijf (buiten) hadden ze er geen enkele moeite mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk jij ze een plezier te doen door ze lekker naar buiten te doen, schieten ze in de stress! ;)

Maar een andere omgeving kan best even stress geven. Ik had mijn trio van de winter naar de blokhut verhuisd, en daar hebben ze echt een week moeten wennen. Ze waren toen ook van slag. Later vonden ze het er heerlijk. Toen ik ze na een maand of 2 weer terug verhuisde naar hun normale verblijf (buiten) hadden ze er geen enkele moeite mee.

Maar heb jij ze toen gwoon in de blokhut gelaten want de dierenarts adviseerde om ze terug na binnen te halen om te kijken of ze dan wel weer aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat er buiten een hele hoop andere geuren kleuren geluiden enz zijn.

Sommige konijnen zouden dan inderdaad een beetje gestresst kunnen raken door de indrukwekkende nieuwe omgeving.

Ik denk dat jouw nijntjes dat hebben.

Advies van de da vind ik wel goed,, eerst langzaam wennen dan moet het wel goedkomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen raken vandaag in de stress omdat ik het net heb gevangen door een dekzeil. Ze hebben bijna twee uur in het nachthok gezeten voordat ze naar buiten toe kwamen. Daar heb ik ze wat lekkers gegeven en nu doen ze weer normaal. Ze zijn best gevoelig voor verandering maar ze wennen ook wel weer snel. Rustig opbouwen is denk ik wel een goed idee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik dit eerder mee gemaakt. Met mijn konijntjes uit de opvang Ying en Yang.

Die zaten hun hele leven in een klein hokje (2 voedsters) gingen naar de opvang en kwamen bij mij. Ik heb ze op mijn balkon laten wonen. Daar begonnen ze ook met afvallen. En meer dan een kilo in een maand.

Ik kon er niets aan doen, op een gegeve moment waren ze zo mager dat ik ze terug heb gebracht naar het asiel (waar mijn huidige dierenarts ook werkt ben ik achter) en die vertelde me dat ze het niet zouden halen.

Ze hadden hoogstwaarschijnlijk coccidiose. Ik weet niet wat jou konijntjes hebben maar ik hoop dat het snel weer in orde, komt.

Maar dit is wat er bij mij aan de hand was ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is.

Sterkt en succes er mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben vannacht en vanmiddag binnen gezeten, nu zitten weer effe lekker buiten.

Heb ze toe straks gewogen en gisteren woog snoesje 2.2 en nu 2.4 & snuitje woog 2.4 en nu 2.7

Dus ze zijn weer aan het aankomen.

Heb ze buiten gewoon effe nog brokken gegeven dat ze blijven eten want ze moeten meer aankomen.

Vannacht blijven ze buiten en dan weeg ik ze morgen opnieuw, zijn ze dan aangekomen dan blijven ze buiten, zijn ze afgevallen, gaan ze weer na binnen. Effe kijken of het gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed met ze. Zitten nu vanaf zondag weer buiten en gaat goed. Eten en drinken goed en vallen weer aan op voer. Heb de gewichten bij gehouden en zijn weer aangekomen. Dus komt helemaal goed nu.

En van die namen. Snuitje heb ik genoemd vanwege zijn hele lieve kopje waarik toen helemaal verliefd op ben geworden. En Snoesje, ja ze is gewoon un Snoesje. Hoe ze na mij kijkt en doet, is gewoon super lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .