Ga naar inhoud

Zamioculcas van gegeten...


Jolanda242

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wie heeft er ervaring met de Zamioculcas? Onze meid heeft ervan gegeten... Gelukkig niet veel, want ik hoorde haar ineens knabbelen. Ze heeft ineens het tv-dressoir ontdekt waar ze nog nooit op had gezeten...

Wat te doen op dit tijdstip?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik kan vinden via Google is dat de Zamioculcas 'niet' tot 'behoorlijk' giftig is. Op een site vond ik dat je met parkieten moet oppassen omdat het zo'n kleine diertjes zijn, maar dat het verder een vrij veilige plant is, maar ik heb ook verschillende malen gelezen dat je je handen moet wassen na het verpotten omdat de plant behoorlijk giftig is.

'k Zou m'n konijn dus maar goed in de gaten houden en misschien de dierenarts al eens contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gelukkig goed met onze meid. Ik heb gelijk het eten al gegeven, zodat de darmen gelijk flink zouden gaan werken. Na het sporten was ze nog steeds opgewekt en vanochtend was ze al druk aan het knagen omdat ze eruit wilde. Dat was een hele opluchting! Ik heb dus ook niet meer de dierenarts gebeld. Ik vond ook geen natte keutels. Nu is ze ook weer vrolijk aan het rond huppelen met haar vriendje ;-) Ik denk als ze er last van had gehad dat we het nu echt al wel hadden moeten merken.

Bedankt voor je interesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .