Ga naar inhoud

Snot?


Reza

Aanbevolen berichten

Vraagje, mss heel stom vraagje. Ik ga altijd zoveel mogelijk naar de dierenwinkel hier in de buurt waar geen levende have verkocht wordt zoals dat zo mooi genoemd wordt. Zij hadden alleen anti myiasis spray dus toch naar de andere dierenwinkel. Ik had de spray en een leuke bal om te spelen al in de tas, een knaagbal, toen bij het weglopen de ogen van mijn zoon op een bak me ik denk Pooltjes viel. We hadden al bij de andere konijnen gekeken die die vrouw van de winkel zelf fokt. heb er een keer een heel gesprek over gehad, en keur t nog steeds niet goed maar ze lijkt wel oog voor haar dieren te hebben.serieus ik had nog nooit baby nijnen gezien, mijn ogen vielen op de grond zo moppig....maar tegelijk kon ik wel huilen dat ze daar zaten. Goed terug naar de Pooltjes een stuk of 9 waren het, en mijn zoon wil ze aanraken en ik zie die neusjes en trek direct zijn hand terug en buiten ontsmet met een Dettol handdoeken, altijd in mijn tas. Het leek wel snot.... Ze hadden allemaal vieze groenige neusjes maar wel droog allemaal. Dus ik dacht direct aan snot, en hoeveel oog heeft ze echt dan? ga haar morgen bellen om het te vragen of het echt snot is... Was nu teveel bezig mijn zoon schoon te maken, bang dat hij vijf minuten later wel aan onze nijnen zou zitten. De hooi rol zat helemaal verpakt in plastic die heb ik wel gegeven maar die wilgenbal zat niet verpakt ...kunnen mijn nijnen daar ziek van worden???? Misschien wel stomme vraag maar durf t niet te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

O bah en dan nog groen! Zoals ik je al vertelde hebben er hier 2 pasteurella (snot), maar hun snotters zijn gelukkig niet groen. Groen duidt meestal op een ontsteking, dus dat lijkt me echt niet goed. Als je de eigenaresse kent zou ik haar er zeker naar informeren. Wie weet behandelt ze ze al, maar dan lijkt me het niet slim dat iedereen ze kan aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inderdaad, sluit me aan bij Lienappelsien. En als ze ze nog niet behandelt zou ik adviseren dat wel te laten doen omdat het anders chronisch kan worden en inderdaad besmettelijk.

Maar de wilgenbak lag niet in de bak met de babykonijntjes met snot toch? Als het niet met die konijntjes in contact is geweest kun je het prima geven lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, nou kennen is een groot woord hoor, ik ken haar van die winkel en soms eens een gesprekje over konijnen en hoe ermee om te gaan ,maar zal haar zeker vragen. Nee de bal lag niet bij de baby konijnen in het hok. Heb al bedacht het voor de zekerheid een poosje te laten liggen in de kast...gewoon om mijn eigen ongeruste gevoel weg te laten ebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan zouden er toevallig vier het in en om de neusgaten hebben.... Ik bedoel het niet onaardig hoor, staat zo snel kortaf getypte woorden. maar vraag het me af....en je hebt gelijk het zou natuurlijk wat anders kunnen zijn ....er zaten geen snottebellen ofzo alleen die groene neus gaatjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook helemaal niet onaardig opgevat hoor :P.

Maar het is wel een beetje logisch als ze samen hetzelfde eten ;). Met groen afgevende groentes heb ik geen ervaring. Maar velen vragen hoe het komt waarom Stitch een oranje neus heeft en denken ook al snel dat hij ziek is, terwijl het helemaal niet zo is. Maar je kan het gewoon altijd eens vragen aan die vrouw. Als het echt in de gaatjes is en niet op de neus, zou ik mij ook wel wat vragen stellen. Ik dacht dat het gewoon hun hele neus was die groen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .