Ga naar inhoud

Nederlandse hangoordwerg te mager


Kollen

Aanbevolen berichten

Hallo,

We hebben nu 2 dwergkonijntjes van 10 weken oud en de voedster is veel te laag aan gewicht.

Ze weegt nog net geen 500gram en zo hoort al 800 gram te wegen. Ze eet en drinkt wel. (Biks en hooi)

Iemand tips om ervoor te zorgen dat ze snel meer gewicht krijgt. We maken ons erg zorgen om onze whooper.

De andere heet warrel en weegt 650 gram, dus hij is ook niet op gewicht!!!

Bedankt voor alle reacties!!!!

Gr.

Ivo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan wat 'dikmakertjes' geven, natuurlijk niet teveel in 1 keer.

Bijvoorbeeld appel, wortel, banaan, rozijntjes.

Mag ik vragen waar je de konijntjes vandaan hebt?

Waren ze al zo mager toen je ze kreeg?

En als je een ram en voedster hebt, zou ik ze binnenkort uit elkaar halen, anders krijg je een nestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geef je ze op dit moment voor merk voeding? En hoeveel? En wat geef je naast de brokken nog voor voeding?

Jonge konijntjes zijn meestal niet dik, maar ze moeten zeker niet te mager zijn. Ben je al een keer langs de dierenarts geweest voor een check? Het kan bijvoorbeeld ook best zijn dat ze wormen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook twee Nederlandse Dwerghangoortjes.

Een heb ik van jongs af aan al. Hij was ook rond 10 weken en woog ook zo weinig.

Hoe lang heb je ze al?

Ik heb hem toen wat meer biks gegeven, onbeperkt hooi en langzaam de groente opbouwen.

Gewoon iedere dag even wegen. Ik woog mijn konijntje iedere dag op de keukenweegschaal

en schreef dit op. Kun je precies zien, hoe hij aangekomen of afgevallen is.

Als ze na een week nog niets zijn aangekomen en alleen maar afvallen, zou net als Evee zegt, even langs de dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje is ook een stuk dunner als mijm vorige toen we hem kregen.. Ik heb as vrijdag een afspraak bij de da. Van de weegschaal moet hij niets weten en hij eet goed en beweegt als een malle hihi dus ik wacht vrijdag gewoon even af...

Succes met je nijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn konijntjes was ook te licht. Geen dwergkonijn en met 8 weken 560 gram. Je kon de ribben aan alle kanten voelen. Even ter vergelijking, mn andere konijn woog al ruim 700 gram.

Ik heb onbeperkt biks gegeven en een week later woog ze al 200 gram meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

We hebben nu 2 dwergkonijntjes van 10 weken oud en de voedster is veel te laag aan gewicht.

Ze weegt nog net geen 500gram en zo hoort al 800 gram te wegen. Ze eet en drinkt wel. (Biks en hooi)

Iemand tips om ervoor te zorgen dat ze snel meer gewicht krijgt. We maken ons erg zorgen om onze whooper.

De andere heet warrel en weegt 650 gram, dus hij is ook niet op gewicht!!!

Bedankt voor alle reacties!!!!

Gr.

Ivo[/QUOT

Nou ik ben vrijdag na de da geweest en whooper is niet zo goed te pas. Ze had diarree en eten en drinken deed ze ook niet meer. Ik heb van de dierenarts een middel gekregen om de darmen weer opgang te krijgen en we moesten haar warm houden en drinken geven. Ze is nu ook bij ons binnen. Nu is het zaterdag en het was een lange nacht. Whooper eet af en toe iets hooi en drink heel iets maar eet geen biks. Nu heb ik een aantal biks opgelost in water en dit dwangmatig gegeven en dit gaat heel goed. Ze blijft nog steeds erg rustig en we maken ons echt erg zorgen. Ze krijgt om het uur opgeloste biks. Morgen gaan we de da weer effe bellen of we meer kunnen doen. Het andere konijn is zeer goed te pas en eet heel goed. We maken ons alleen heel veel zorgen om whoopertje. Het was de bedoeling om ze op 20 juli uit elkaar te halen ivm het castreren van warrel, want dan zijn ze 3 maand. Moeten jullie nog meer tips hebben dan horen we het graag!!! Bedankt voor jullie reacties.

Gr.

Marleen & Ivo

Whooper & Warrel

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gelukkig gaat het weer goed met whooper. We hebben het hele weekend op haar gepast en gisteren was ze weer helemaal de oude. Springen, rennen en ze eet en drink weer goed!! Ze krijgen nu maximaal biks en hooi hadden ze al maximaal. Whooper moet effe een beetje aankomen en ze is ook al 80 gram aangekomen. We zijn heeeeeeel blij dat ze weer goed te pas is!! Warrel was ook heeeeel blij dag haar vriendinnetje er weer was. Helaas moeten ze straks weer effe 2 weekjes zonder elkaar ivm het castreren van warrel, maar we hebben een hok gekocht en die komt naast het andere hok te staan, dus ze ruiken en zien elkaar wel in die 2 weken.

Bedankt voor je belangstelling.

Gr.

Ivo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah gelukkig maar het is altijd fijn om te horen dat het weer beter gaat. Ons jonge konijntje hier krijgt eigenlijk gewoon onbeperkt junior biks van Science Selective en doet het hier erg goed op. Op de zak stond ook dat ze het onbeperkt mogen hebben en zo te zien knaagt het lekker weg hahaha.

Ook weer spannend het castreren ons Robijntje moet er straks ook aan geloven. Met hoeveel maanden laten jullie Warrel castreren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou whooper is wederom niet zo goed te pas. DA gesproken en ze is weer aan de medicatie. Ze is wel aardig aangekomen de afgelopen dagen, ivm onbeperkt biks. Helaas eet en drinkt ze nu weer niet. We wachten effe af tot vanavond en anders gaan we haar weer helpen. We zijn er bezorgt en hopen dat ze snel sterker gaat worden. Warrel gaat rond 3 maand na de dokter voor het castereren.

Gr.

Ivo en zieke whooper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahhh balen met Whooper zeg. Al die zorgen is niet fijn zeker niet gezien ze nog zo jong is. Hoe oud is ze nu en hoeveel weegt ze dan? Dat ze niet eet en drinkt wil natuurlijk zeggen dat ze zich echt niet lekker voelt. Eet ze ook geen groenten of iets wat ze normaal erg lekker vindt?

Ik wist trouwens niet dat het castreren met 3 maanden al kon, hier gaven ze aan met een leeftijd van een maand of 4 of 5 te castreren maar iedere dierenarts doet het wellicht weer anders.

Beterschap voor Whooper en laat je ons weten hoe het gaat verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .