Ga naar inhoud

Heel dringend! Konijn plukt haar uit!


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Zoals jullie misschien al weten heb ik een voedster (Stamper) van 10 maand oud.

Ik had al een forum dat ik zei dat ze allemaal stro en hooi verzamelde om een nest te maken,dat was het topje van de ijsberg,want,daarnet kwam ik thuis en zag ik dat ze al haar haar aan het plukken was en dit al had gemaakt:

(Ze zit met GEEN konijn samen (binnenkort wel) dus kan ze onmogelijk zwanger zijn!):

attachment.php?attachmentid=69296&d=1372415424

:/

attachment.php?attachmentid=69295&d=1372415404

attachment.php?attachmentid=69294&d=1372415384

Wat zou dit kunnen betekenen?

Alvast bedankt!

Het wanhopige baasje van Stamper.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is schijnzwanger daar hoort het hele nestje erbij maken ook dus ook plukken.

Zet haar lekker terug, want het is voor haar niet fijn als ze terwijl ze schijnzwanger is niet bij haar bouwwerk kan komen.

Gewoon lekker laten gaan en nest weghalen als ze er straks niet meer naar omkijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is schijnzwanger, dat gaat vanzelf over, laat haar maar gaan, tot ze interesse in het nest verliest ruim het dan op, als ze dit te vaak gaat doen is het een goede optie om te steriliseren...

Het ziet er heftiger uit dan het is hoor, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zal dat niet zo snel gebeuren, maar schijnzwanger is schijnzwanger. Je kan er toch op dit moment niks aan doen of je moet haar laten castreren dan zal ze er in ieder geval geen last meer van hebben.

Laat haar gewoon even haar gang gaan en even niet met haar bezig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn voedsters heeft het nooit problemen gegeven, maar hou gewoon de keutels in de gaten, en evt. geef haar prozyme (zorgt dat ze niet zo gauw verstoppingen krijgt, geef ik mijn nijnen als ze hevig in de rui zitten)

Maar waarschijnlijk zal het wel meevallen gewoon in de gaten houden, meer tips weet ik even niet sorry,

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gjde.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Zo zag Lief eruit nadat haar maatje was overleden, extreme veel plukken tijdens schijnzwangerschap. Nu heeft ze weer een maatje en is ze alsnog weer flink schijnzwanger geweest, maar het plukken gelukkig niet meer zo extreem. Ze is verder niet ziek geweest en bleef ook eten, alleen niet zo veel meer. Ze was echt ongelukkig :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super!

Nu heb ik weer een groot probleem...

Was daarnet haar even aan het kroelen,en wat zag ik : Een grote kale roze plek! Ze had weer zit plukken hoor! Heel haar buikje is bijna kaal en dan nog een grote kale plek op haar poot bovenaan! Hopelijk stopt ze binnen enkele dagen zodat ik al dat haar weer kan verwijderen,het vliegt echt overal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze er niet meer naar omkijkt kun je 'm morgen verwijderen.

Als ze nog wel met het nestje bezig is, zou ik 'm nog fijn laten liggen, want de kans is groot dat ze anders weer een nieuwe gaat bouwen.

Elly is ook regelmatig schijnzwanger, waarbij ze bij haarzelf haren uitplukt.

Deze foto's zijn van een paar jaar geleden:

attachment.php?attachmentid=44842&d=1305547716

attachment.php?attachmentid=45190&d=1306155768

attachment.php?attachmentid=45188&d=1306155764

Hier heeft ze ook haar hele bekje vol haren.

Over een verstopping heb ik me hierbij nooit zo druk gemaakt.

Ze slikt te haren niet in, maar maakte er een fijn nestje van.

Tijdens het verharen maak ik me er meer druk om, omdat ze dan tijdens het wassen van zichzelf wel haren kunnen binnenkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .