Ga naar inhoud

mijn konijn z'n rechtertand is afgerbroken


Hannar

Aanbevolen berichten

Hallo! :)

mijn konijn Bobo z'n tand is afgebroken, ik ontdekte dit vanmorgen toen ik heb eten gaf. de hele tand is weg, er zit nu een soort van wit vlies, ik ben redelijk in shock en ik weet niet wat ik moet doen, mijn moeder zegt dat we gewoon moeten afwachten maar ik weet het niet zeker. hij lijkt er geen last van te hebben. hij is levendig en hij knaagt aan mijn trui. heeft iemand advies? naar de dokter gaan of afwachten?

groetjes Hanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke kans dat de rest nu doorgroeit en dat je er binnenkort mee naar de dierenarts moet. Je moet dit zeker goed in de gaten houden. Je hoeft nu niet acuut naar de dierenarts, maar de kans dat hij geen problemen krijgt met de tanden is klein. Als de afgebroken tand weer terug groeit, zou de dierenarts ze een paar keer bij kunnen slijpen, in de hoop dat e.e.a. weer goed komt. Blijft het een probleem, moet je de voortanden laten verwijderen. Persoonlijk zou ik daar laagdrempelig voor kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik net beter keek naar de afgebroken tand zag ik dat hij niet helemaal weg is er zit nog een groot stuk tand aan het voorste deel is afgebroken, en zijn linkertand een klein beetje gespleten. z'n rechtertand staat een beetje schuin. is dit erger of minder erg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .