Ga naar inhoud

Pas nieuw op dit forum ... juist afscheid moeten nemen


BunnyFriends

Aanbevolen berichten

Regelmatig neem ik eens een kijkje op BunnyBunch om zo goed mogelijk voor onze pluizige beestjes te kunnen zorgen. Ik heb juist afscheid moeten nemen van ons Snoesje en heb me nu ook aangemeld op dit forum. Misschien is het goed dat ik mijn verhaal kwijt kan. Momenteel heb ik 2 Franse Hangoren en nog 1 kleiner dametje dat te dominant is om bij de andere dames te zitten. Een half jaar geleden ben ik op zoek gegaan naar een lief vriendje voor haar. Dat heb ik gevonden bij een studente die er geen tijd meer voor had. We noemden hem Snoesje. Hij zat bij ons in de zetel en langzaam werd hij gewoon om ook in de grote ren te lopen samen met zijn dametje "Vettel". Ze waren meteen verliefd ... dus hebben we hem onmiddellijk laten castreren. Hij was super gezond en dan deze week kom ik 's morgends aan de ren en ligt hij lusteloos, terwijl hij die avond nog gegeten en gespeeld had tot 22u. Met spoed naar dierenarts, maar helaas hij was aal in shock aan het gaan. Blijkbaar had hij stress gekregen van het onweer 's nachts en is er een zeer acute gasophoping in zijn darmen gekomen. Hij kreeg elke dag wat hij nodig had, er is geen verandering van eten geweest ... nu blijf ik mij schuldig voelen en blijf verdrietig omdat ik er 's nachts niet was om hem te helpen ! Hij is enkel 3 jaar geworden ... bij ons is hij nog geen jaar geweest. De dierenarts heeft hem volledig nagekeken en hij was kerngezond !! Hoe kan ik dit voorkomen bij mijn andere bunny's ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig zeg. Zo te lezen heb je behoorlijk veel pech gehad en had je dit niet kunnen voorkomen.

Gas kan helaas acuut op treden en is behoorlijk link. Ik ben zelf helaas ook kort geleden een konijntje verloren aan gas. Echt vreselijk. Als er ineens sprake is van gas, kan het heel snel gaan. Als er 's avonds tegen 22 uur nog niks aan de hand was, maar 's ochtends wel en je toen ook meteen naar de dierenarts bent gegaan, heb je gedaan wat je kon. Het is niet meer dan logisch dat je 's nachts gewoon bent gaan slapen, er was immers nog niks aan de hand. Je moet je echt niet schuldig voelen hoor, jou valt niks te verwijten. Wel blijft het natuurlijk erg moeilijk en zwaar, het is ook niet niks wat er is gebeurd. Het heeft tijd nodig om dat te verwerken.

Heel veel sterkte met het verlies en Snoesje rust maar zacht!

aangepast door Stamper2011
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach goss... wat rot zeg. Jeetje nee hier kon je ook echt niks aan doen. Ik snap wel dat je de gedachtes hebt, was ik die nacht maar bij hem om hem gerust te stellen tijdens de onweer..maar je wist het ook allemaal niet. Niet schuldig voelen, je hebt gedaan wat je kon. Sterkte met het verlies.. Ook ik weet hoe het is om je konijntje zo onverwachts kwijt te raken.. is ook nog niet zo lang geleden gebeurd. Dus ik weet hoe je je voelt. Rust zacht Snoesje, er zitten heel veel konijntjes te wachten op de regenboogbrug die graag met je willen spelen. Waaronder mijn Boefje en Lin van Stamper2011 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verschrikkelijk, wel fijn dat je kinderen het goed verwerken. Ik heb zelf 2 maand geleden Ying en Yan verloren 2 zusjes. Die hadden coccidiose denken we. Maar die zitten ook op de regenboog brug om met hen te spelen. Ik denk niet echt dat je er iets aan had kunnen doen, je kan moeilijk elke paar uur je wekker zetten 's nachts om even bij ze te gaan kijken.

Ik wens je heel veel sterkte met je verlies

Dikke knnuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel ... Ben ook heel dankbaar voor mijn DA dat hij mij onmiddellijk liet langskomen Om 7u30 terwijl hij eigenlijk pas om 9u begon. Het gedicht van de Regenboogbrug kende ik niet, maar een collega van mij op het werk had het mij als troost doorgestuurd. Ik vind het prachtig ... Hoop dat de tranen eens gaan stoppen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik blij ben dit te horen, maar ik zie nu in dat dit niet enkel bij mij gebeurd is ! Dat geeft mij de sterkte om eindelijk mijn schuldgevoelens opzij te zetten.

Maar ik blijf het oneerlijk vinden !!!

Het is mooi op dit forum , dat er zoveel mensen nog van dieren houden !

Bedankt voor je berichtje !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg ! Hoe oud waren Ying en Yan ?

Het is niet te geloven hoe snel ze je hart kunnen veroveren !!! Maar dat maakt het plotse afscheid ook zo moeilijk.

Hij had zijn inentingen gehad, kreeg steeds hetzelfde eten,mocht overal bij ons binnen, had een grote buitenren met zijn vriendinnetje Vettel ... en toch hebben we hem zo snel moeten afgeven !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ying en Yan waren 3 jaar. Ik had ze uit de opvang gehaald en ik heb 2 maanden van ze mogen genieten.

Ja het gedichtje van de regenboog brug is heel mooi.

Er staat in het topic regenbooogbrug ook een topic met gedichtjes die zijn heel erg mooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar, kan me je verdriet goed voorstellen. En ja er zijn hier veel mensen die hun konijn plots verloren zijn, mijn Guus is vier weken terug ook ineens overleden... S morgens ziek, direct naar da en al in shock... Hij bleek een massieve tumor in zijn buik te hebben en heb me ook schuldig gevoelt...waarom heb ik niks gezien en gemerkt? Hier en bij een andere konijnenliefhebber toch steeds weer gehoord dat konijnen pas laten zien dat ze wat hebben als het echt niet meer kan.... En gas is vreselijk dat komt zo onverwachts en razendsnel.... Sterkte met je verlies, en de regenboogbrug is prachtig inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Lin net was overleden vond ik dat ook heel oneerlijk en nog steeds heb ik zoiets van waarom moest zij nou al gaan?

Ze mankeerde nooit wat, we probeerden haar een zo mooi en goed mogelijk leven te geven, het was bovendien een vrolijk konijntje dat volop genoot van het leven. Helaas kreeg ze een acute gasaanval en is het niet gelukt om haar er weer bovenop te helpen.

Ze is nog geen jaar oud geworden. Als zoiets gebeurd is dat erg verdrietig en zwaar.

Ik ben er blij om te lezen dat het jou inmiddels lukt om je schuldgevoelens op zij te zetten.

Het gedicht de regenboogbrug kende ik eerst ook niet, maar het is wel heel mooi inderdaad.

Het zou wel heel fijn zijn als het echt zo gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het begint allemaal stilletjes een plaats te krijgen, maar blijf hem missen. We hebben een nieuw vriendje voor Vettel, ons dametje, gehaald in de opvang. Hij is 1 jaar oud , is al 2 maal gedumpt en verdient nu wel de beste zorgen ! En daar gaan we zeker ons best voor doen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte, ik denk dat je al het mogelijke hebt gedaan! Toen je naar bed ging was er nog niks aan de hand! Ik kan me begrijpen dat je je schuldig voelt, maar dat verdien je niet! Je hebt het beste gedaan.. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven! Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het een plekje aan het geven bent. Ik mis mijn Boefje ook nog dagelijks. Ik merk ook dat ik haar naam nog steeds gebruik met veel dingen en ervaringen als ik het over konijntjes heb. Vind het wel moeilijk om dan te zeggen ik had ooit een konijntje.. en alles in de verleden tijd vertellen. Leuk dat je weer een nieuw vriendje hebt gehaald en dat je hem een zo goed mogelijk leventje wilt gaan geven. Ik hoop dat Bailey ook snel opknapt zodat ik hem ook een nieuw vriendinnetje kan geven. Weet zelf niet zo goed hoe ik me daarbij ga voelen. Denk dat het wel een heel emotioneel gebeuren zal worden. Maar goed..eerst maar eens zorgen dat Bailey weer beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het een plekje aan het geven bent. Ik mis mijn Boefje ook nog dagelijks. Ik merk ook dat ik haar naam nog steeds gebruik met veel dingen en ervaringen als ik het over konijntjes heb. Vind het wel moeilijk om dan te zeggen ik had ooit een konijntje.. en alles in de verleden tijd vertellen. Leuk dat je weer een nieuw vriendje hebt gehaald en dat je hem een zo goed mogelijk leventje wilt gaan geven. Ik hoop dat Bailey ook snel opknapt zodat ik hem ook een nieuw vriendinnetje kan geven. Weet zelf niet zo goed hoe ik me daarbij ga voelen. Denk dat het wel een heel emotioneel gebeuren zal worden. Maar goed..eerst maar eens zorgen dat Bailey weer beter is.

Je geeft het langzaam een plaatsje , maar vergeten doe je niet. Deze ochtend haalde mijn dochter het plukje haar dat we van Snoesje bewaard hadden uit ... dat was zeer moeilijk ! Zeker omdat het met Snoesje en Vettel onmiddellijk klikte en met Jack (die wel al een slechte periode achter de rug heeft) daar ging het bij het eerste contact redelijk goed, leek of ze vriendjes waren :yes: en het tweede contact was niet zoals gehoopt ... We hebben ze nu even alleen gelaten en ik ga deze week nog eens op neutraal terrein proberen hen te koppelen. En op zo een moment denk je dan ... waarom is Snoesje moeten gaan ??? Misschien mist Vettel hem ook wel ???

Maar Jack is zo een schatje en verdient echt een goede thuis, dus die zullen we hem ook geven !!!

Voor jou moet het ook emotioneel heel vermoeiend zijn, met Bailey ... Maar het laat zien dat je alles voor hem over hebt ... ik zou willen dat ik die kans nog gekregen zou hebben met Snoesje :frown:

Bedankt voor het berichtje !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .