Ga naar inhoud

Mogen konijnen fluitekruid?


Etznab

Aanbevolen berichten

Oke hmm....want ik wilde buiten wat dingen gaan plukken voor de konijnen maar ik weet niet precies wat het is en ik dacht dat het fluitekruid was, maar nu wordt ik een beetje bang want ik weet helemaal niets van dit soort dingen. Kan een beuk nog niet van een kastanje onderscheiden. Weet iemand een site waarbij de naam naast het plaatje staat en hoe je kan weten wat je plukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm de plant die ik als fluitekruid dacht staat er niet bij :( het waren dezelfde witte bloemen ook in die trosjes maar de takken waar ze aangroeiden leken net op die van een jong boompje. Weet iemand het.

Verder geweldige site heb hem meteen opgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je melkdistel? Lijkt op gewone distel, maar minder hard en prikkelig, en als je ze afbreekt, komt er wit sap uit. Mogen ze gewoon hebben en is hier een van de favorieten. Dovenetel is net als gewone netel, maar netelt niet, dus niet moeilijk te herkennen. Weegbree heeft draden in de stengels, als je de stengel breekt, krult het blad op doordat je aan die draden trekt. Herderstasje is een dunne stengel met daaraan zakjes, net als het tasje van een herder. Zo is er voor alles een truukje.

Gewoon een lijst zoeken met onkruid wat ze mogen, er foto's van opzoeken en eens je het weet, is het niet moeilijk meer te herkennen. Op internet kan je ook determinatietabellen vinden, zoals deze: http://unkraut.rheinmedia.de/cgi-bin/unkraut_ausgabe.cgi?sprache=nl

Kan je zoeken op bv stengel of blad of bloemkleur, of op naam als je extra foto's wil. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .