Ga naar inhoud

1,5 week op vakantie, wat in huis halen voor oppas?


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Over een tijdje ga ik 1,5 week op vakantie. Helaas heb ik nog niet de perfecte oppas tegen gekomen, maar ik blijf hard doorzoeken. Nu wil ik zeker zijn dat ik álles in huis heb zodat ze het goede voer en hooi krijgen. Ik maak 2 bakken met zakjes voer voor sochtends en savonds, zodat het niet meer afgewogen hoeft de worden. Hiervoor haal ik een 15 kilo zak voer in huis, ik zit allen met het hooi. Hoeveel hooi pakken zou ik in huis moeten hebben? Het is namelijk heel verschillend hoeveel ze eten, ze eten ook veel hooi door elkaar. Hoeveel hooi pakken raden jullie aan? En welk merk? Ik heb 2 dwerg konijnen.

Ook zit ik met het eten geef dilemma, ik kan niemand vinden die 2 keer er dag langs wilt komen. Kunnen ze ook 1 keer per dag biks krijgen voor 1,5 week? Ik weet dat het niet super is, maar ik ben verplicht mee te gaan.. Ik heb 3 waterflesjes hangen, + bakjes, dus water zal wel goed komen. Hooi moeten ze gewoon onwijs veel van krijgen, zodat ze altijd wat hebben. Maar om nou in 1 keer al het biks geven is denk ik niet handig.. Of zou dit voor 1,5 week wel kunnen?

Ik ben nog hard opzoek naar iemand die 2 keer per dag wilt komen, maar als het niet gaat lukken zal het denk ik toch 1 x per dag biks krijgen worden.. Is er verder nog iets dat ik echt in huis moet hebben of op papier moet staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 keer per dag voeren is toch niet erg? Ik splits het hier ook, maar als ik voor een paar dagen oppas aan huis heb, zet ik ze over op 1 keer per dag. Helemaal nietberg hoor. En je weet toch hoeveel hooi je normaal gesproken in 2 weken nodig hebt. Leg je een reserve pakje neer en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buren willen best eten geven, maar zijn niet bereid om de toilet bakken te legen. En dat is toch wel belangrijk voor 1,5 week.

Ik breng ze liever niet naar iemand, zeker niet naar iemand van marktplaats.

Die van 2 mensen zoeken is misschien nog wel een oplossing. Ik woon trouwens in vlakbij Den-Haag.

Ze eten allebei heel verschillend hooi, de ene keer doen ze een dag met het hooi en de andere dag moet ik het 3 keer bijvullen.

Ik probeer zo veel mogelijk in huis te halen, beter te veel dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op dit moment bezig met koppelen, vond het een beetje onzin om daar een topic over te maken aangezien het aardig goed gaat.

Ze zitten sinds vanochtend 6 uur samen, in de badkamer en tot nu toe gaat het eigenlijk perfect! Ik ga deze weken even bijhouden hoeveel ik gebruik, heb ik eigenlijk nooit echt bijgehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus net voor je gaat vertrekken ga je koppelen?

Oke ik zou dit zeker opschrijven:

Telefoonnummer dierenarts

Telefoonnummer van jouw of je ouders

Ik denk niet dat het goed is dat je van 2x per dag biks naar 1x per dag zou gaan of ineens alles geven voor 1,5 week want konijnen fretten alles in 1 keer op! Heb je ondertussen al iemand gevonden? Geen familieleden die dichtbij wonen ofso? En de poepbakken legen is toch niet zo erg? Gewoon wegkappen schoonmaken en vers strooisel erin... (is bedoeld voor je buren he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt nog wel even voor ik op vakantie ga, maar ben liever op tijd voorbereid.

Ik heb helaas weining familie in de buurt, en kan moeilijk aan mijn opa en oma vragen of ze het ook verschonen.

Ze zijn niet zo jong meer, en ik wil hun niet met die last opzadelen.

Ik snap best wel dat ze het liever niet schoonmaken, ik blijf gewoon zoeken. =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik laat oppassen (door mijn moeder) zeg ik altijd "onbeperkt hooi he"! Mijn moeder maakt er dan een hooifestijn van. Ik geloof dat ze wel een halve zak kruidenhooi krijgen per dag, en dat er veel weggegooid word, maar ach, moet kunnen, voor eventjes .

Ik zou dus heel veel hooi voorzien, voor de zekerheid

Haha dat is zo herkenbaar, ik ben ook al een paar keer van vakantie/weekend weg terug gekomen en dat de konijnenkamer bij thuiskomst het meest weghad van een paardenstal :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .