Ga naar inhoud

Help konijn heeft pijn!!!!!!!!


_Tiny_Bridget_

Aanbevolen berichten

Ik snap dat mensen het zielig vinden, maar zolang ik mijn rijbewijs niet heb ben ik afhankelijk van me ouders.

Zolang je je konijnen niet kunt bieden wat ze nodig hebben, kun je je afvragen of je ze niet beter weg kunt doen.

Ik snap dat je afhankelijk bent, maar als je hier een topic opent met deze titel en niks doet, ben je óf een dierenbeul óf stel je je aan. Jij en je ouders hebben de dieren in huis gehaald, dus jullie moeten samen voor die dieren zorgen.

Ik ben wel een beetje klaar met pubers die hier een zielig verhaal ophangen, maar vervolgens geen actie ondernemen. Wat wil je nou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook afhankelijk van mijn ouders, maar je hebt ook nog openbaar vervoer, taxi's en lieve buren.

Vast zitten in tralie's kan nooit goed zijn, je kan dan veel beter naar de DA gaan, dan denken dat alles goed gaat.

Hoe weet je zo zeker dat hij/zij geen pijn meer heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje van 9 is ook afhankelijk van mij, maar als er iets met zijn vissen gebeurt, doe ik er wel moeite voor!

Kan toch moeilijk tegen dat kind gaan zeggen: neem maar een job zodat je de telefoon rekening kan betalen en je DA kosten kan betalen als er wat mis is???

Dan had ik de vissen in eerste instantie niet moeten goedkeuren en begrijp zelf maar moeilijk dat ouders dieren goedkeuren, maar dan niet de zorg willen geven die het nodig heeft, terwijl je als ouder wel die verantwoordelijkheid hebt, toch???

Jammer dat je niet inziet dat het nodig is zorg te verstrekken aan je dier, of je nu afhankelijk van iemand bent of niet...

Jouw dier is ook afhankelijk van JOU en kan dus niet op eigen houtje naar de dokter of naar iemand bellen en ik neem aan dat jij geen konijns genoeg spreekt om duidelijk met het diertje te communiceren zodat je te weten komt of een dokter ook écht nodig is of niet???

Jammer dat het dier moet lijden door onwetendheid en onverantwoordelijkheid :( :(

aangepast door LiesbethBlacky
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ach, ik ben, tot mijn volgende inkomen gestort is, ook afhankelijk van mijn moeder en vriend voor alle kosten...

Ons Piepje, muis, is afgelopen week weer terug ziek geworden.

Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen, vriend erop aangsproken en verteld dat ik het niet kan betalen en het nog duur zou zijn ook, want auto rijden zat er die dag fysiek niet in.

DA aan huis en er is minstens 45€ aan op. De rekening wordt achterna gestuurd en er komt dus nog een deel bij, want er moest medicatie gegeven worden waarvan de DA niet had voorzien dat het nodig zou zijn.

Vriend heeft me dat voorgeschoten.

Het welzijn van het dier komt immers voorop en als ik dat niet wil doen, moet ik maar een andere thuis voor het dier zoeken.

Ik heb ook voor de jongen van ons Rosalie al veel vroeger dan gepland een oplossing moeten zoeken omdat ik de zorg niet meer aankon, maar ik heb er dan ook wel moeite voor gedaan een oplossing te zoeken en heb de gekregen hulp met beide handen aangenomen.

Kost moeite, kost van tijd ook geld, kan ook je ego kwetsen (want toegeven dat je iets niet kan, dat is toch altijd wel wat moeilijk), maar ik heb het wel gedaan, want ik zou het wel héél zielig vinden als de dieren moesten lijden onder mijn onkunde!!

Een dier verdient beter en het kan niet op eigen houtje zijn boeltje pakken en naar een nieuwe thuis gaan als het hem niet aanstaat, toch?

Waarom zorg je er dan als baasje niet voor dat het dier met zijn gat in de boter valt???

Is er geen dierenleed genoeg?

En het zijn maar domme excuusjes hoor... Ik zou verdomme hard roepen en tieren thuis als het om mijn eigen dier ging, mijn ouders het toelieten, maar vervolgens medische zorgen in de weg stonden! Dat zou oorlog zijn (en ja, dat is het ooit al geweest).

Ik sta op het punt een hevige discussie met mijn moeder en haar vriend aan te gaan omtrent het welzijn van de zwerpoezen rond en om hun huis, die ze wel voeden, maar medische zorg ontzeggen en niet laten steriliseren...

Als je om dieren geeft, doe je dat, neem je risico's, verzet je bergen als dat moet...

Zeker en vast als het om JOUW dier gaat, jouw verantwoordelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als mijn konijnen pijn heeft dan knassen op zijn tanden en dan kan ik zie dat ze pijn heeft ,mijn konijn stefan had pijn en hij knassen op zijn tanden en toen ging ik naar de dierenarts toe toen heb ik gehoord dat stefan een prop haren in zijn darmen zat met dwangvoer en pijnstillers geven hij was weer beter toen begon mijn konijn witje knassen op zijn tanden ook naar dierenarts toe zelfde kwestie ook een prop haren in zijn darmen ook weer dwangvoer en pijnstillers geven en mijn twee meiden zijn last van de tanden gaat die moest de puntjes van de tanden geslijpen worden , en nu hebben ze gelukkig niets meer ze zijn gelukkig bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerlijk zijn, ik snap dat je afhankelijk bent van je ouders, en datje geschrokken bent...maar je onderwerp gilt help ....dan krijg je uiteraard van iedereen hier advies om naar da te gaan. als je dat toch niet wilt had je a. Anders je bericht moeten schrijven, bv gewoon vertellen en zeggen dat het nu al meevalt en b. Niet om hulp moeten vragen. als je konijn vast zat en daarna alleen zacht eet kan je op je klompen aanvoelen dat die keel of nek dik is toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .