Ga naar inhoud

Mijt/schurft


nijnliefhebber

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn Nosey heeft last van mijt al tijden. zucht

Ik heb alles geprobeerd iverqantel stronghold wassen maar ze blijft er last van houden.

Het haar valt met grote plukken uit en als ik aan haar vacht pluk kan ik haar helemaal kaal plukken.Mijn andere konijn heeft in lichte mate er last van.

Wat kan ik nu doen?Ik ben al bij de DA geweets maar die weten het ook niet meer.Ik heb al alles in de ruimte ontsmet maar ook dat heeft niet geholpen.

Zelfs hun huis (hout) heb ik vernietigd.

Dus weet iemand wat?Oh ja ik heb nu 70% alcohol in haar nekje gedaan.

Ik hoop dat ik nu eindelijk er eens van af kom.Vooral voor Nosey zelf al zie ik geen verandering aan haar eet goed speelt e.d.

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nee ondertussen speelt dit alweer een hele tijd.Let wel : niet dat ik haar kaal kan plukken.Ik ben hier al maanden mee bezig.Zij is zelfs al 3 x bij dierenarts geweest en was er niets te zien.(in haar nek of op rug)Het zit vooral bij haar achterste.En ik ben bij een konijnenarts geweest (ermelo).Dus hooi e.d. ligt het niet aan. Dus Help!!!

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivomec moet je om de 10 dagen herhalen. Indien er eitjes gelegd waren komen die na 10 dagen uit, indien je dan geen herhalings-inenting zijn die nie vernietigd dus blijven de mijten aktief. Je kan een inenting tot 3 a 4 keer herhalen, maar meestal zie je na de eerste keer al goed resultaat en zijn ze er na 2 inentingen vanaf.

Ivomec is tevens ook een ontwormingskuur, dus als je hen een inspuiting geeft tegen mijten worden ze ook ontwormt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .