Ga naar inhoud

bloed derde ooglid?


noukii

Aanbevolen berichten

Mijn konijn snuf heeft sinds gister in zijn ooghoek bloed/rood. Het lijkt wel of dat vliesje vol zit met bloed. Heb zijn ooglid omhoog getrokken en het witte was ook een beetje rood.

Nu ben ik de afgelopen weken al geld zat kwijt geweest bij de DA, dus misschien weet 1 van jullie wat het kan zijn en of het echt nodig is om langs de DA te gaan.

P.s.

Ik ben hier nieuw sinds vandaag, heb een dwegkonijntje Snuf, mijn 2e echte huisdier. Mijn vorige dwerg Pluis is helaas met 7 maandjes overleden. Sinds die tijd ben ik wat angstig geworden als Snuffie wat heeft wat ik nog niet eerder heb gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een diagnose via een forum heb je niks aan. Ten eerste kan niemand het hier zien. Ten tweede zitten er volgens mij geen dierenartsen op het forum. Je zult dus toch contact met een dierenarts op moeten nemen. Je kunt altijd even bellen en het probleem voorleggen. Dan hoor je wel of je moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is zoooo lastig te zeggen op deze manier. Kan lichte irritatie zijn van een strootje dat er allang uit is tot een infectie die het oog kan kosten. Ik zou me er zo via tekst op internet nooit aan wagen daar wat over te zeggen. Ik heb wel eens een foto opgestuurd naar een dierenarts die dan aangaf of het nodig was langs te komen.. kan dat bij jouw dierenarts misschien? Dat je een goede foto maakt het het doormailt naar ze?

Welkom op het forum trouwens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is zoooo lastig te zeggen op deze manier. Kan lichte irritatie zijn van een strootje dat er allang uit is tot een infectie die het oog kan kosten. Ik zou me er zo via tekst op internet nooit aan wagen daar wat over te zeggen. Ik heb wel eens een foto opgestuurd naar een dierenarts die dan aangaf of het nodig was langs te komen.. kan dat bij jouw dierenarts misschien? Dat je een goede foto maakt het het doormailt naar ze?

Welkom op het forum trouwens :)

Dat is wel een goede om een foto op te sturen. Zie het zo direct niet meer bij zn oogje. Dus zal wel mee vallen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een diagnose via een forum heb je niks aan. Ten eerste kan niemand het hier zien. Ten tweede zitten er volgens mij geen dierenartsen op het forum. Je zult dus toch contact met een dierenarts op moeten nemen. Je kunt altijd even bellen en het probleem voorleggen. Dan hoor je wel of je moet komen.

het is niet vragen om een diagnose maar meer naar ervaringen van andere leden die misschien iets soort gelijka hebben gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de DA even kunnen bellen en kijken wat hij zegt.

Want als het dadelijk wel iets verkeerds is heb je misschien wel kans dat hij blind wordt etc, en dan kan je toch beter nog een keertje naar de DA, dan pas naar de DA gaan als het helemaal verkeerd gaat.

Gister gebeld,en langs geweest. Het is een bloeduitstorting. Trekt vanzelf weer weg. De rest van het oog zag er allemaal prima uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .