Ga naar inhoud

Groenvoer noodzakelijk?


Sabreintje

Aanbevolen berichten

Dag BB'ers

mijn konijn is verlekkerd op groenvoer. Hoe meer groenvoer ze echter krijgt, hoe slechter ze hooi eet. Nu ben ik een week gestopt met groenvoer en vandaag zag ik ze weer enthousiast hooi eten. Nu is mijn vraag: Hoe noodzakelijk is groenvoer? Doe ik haar tekort door enkel biks en hooi te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 soeplepels klinkt als een flinke hoeveelheid, weet je hoeveel het is in gewicht? Ik heb zelf 2 konijntjes van iets minder dan 2 kg, ze krijgen samen 50 gram biks per dag, dat is amper een halve soeplepel denk ik. Ik zou als ik jou was de biks eens gaan afwegen op hun gewicht, afhankelijk van de biks die je geeft is de richtlijn zo'n 25 gram per kg, maar die van mij krijgen dus veel minder en doen het daar hartstikke goed op. Ze krijgen nu wel 2 keer per dag groenvoer en daar doen ze het veel beter op dan toen ze nog 70 gram biks kregen en 1 keer per dag een bakje groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 soeplepels klinkt als een flinke hoeveelheid, weet je hoeveel het is in gewicht? Ik heb zelf 2 konijntjes van iets minder dan 2 kg, ze krijgen samen 50 gram biks per dag, dat is amper een halve soeplepel denk ik. Ik zou als ik jou was de biks eens gaan afwegen op hun gewicht, afhankelijk van de biks die je geeft is de richtlijn zo'n 25 gram per kg, maar die van mij krijgen dus veel minder en doen het daar hartstikke goed op. Ze krijgen nu wel 2 keer per dag groenvoer en daar doen ze het veel beter op dan toen ze nog 70 gram biks kregen en 1 keer per dag een bakje groen.

Hmm, hoeveel het precies in gewicht is weet ik niet... ik heb ook niet direct een weegschaal voor zulke kleine hoeveelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .