Ga naar inhoud

Een hele stomme vraag over konijnenoren (van staand naar hangend)


Lydiaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds gisteren is me iets raars opgevallen. Mijn konijn Bumba heeft haar oren continu hangen.

Eerst dacht ik nog dat ze bang was ergens voor of zich niet op haar gemak voelde, maar nu blijven ze hangen.

Ze is ongeveer 3.5 jaar, geen jong konijn meer dus. Ik vind het ook zo'n raar gezicht, ze is echt een hangoor nu.

Ze eet en drinkt nog gewoon goed. Moet ik me toch zorgen maken, kan het een 'ziekte' zijn aan de oren?

Dat dit bij jonge konijntjes gebeurt weet ik, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Van een leuk konijn met staande oren naar een hangoor.

Het gaat dus om dit konijn, eerst waren haar oren zo:

2i0etth.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Liefs,

Lydia

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou denk ik toch even de dierenarts bellen voor de zekerheid, het lijkt me niet helemaal normaal.. Als ze nog goed eet en drinkt en ze houd haar kopje niet scheef zal het geen spoedgeval zijn maar ik zou voor de zekerheid morgen toch even contact zoeken met de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is gewoon nog hoe ze altijd was?

Want als ik google op staande oren gaan hangen kom ik ook bij ziekte uit?! Maar of dat nou 100% betrouwbaar is...

Ja gewoon hoe ze altijd was. Ze eet gewoon, vliegt wel af op het eten als ze me aan hoort komen. Schudt niet met haar hoofd, hoofdje staat niet scheef. Ze komt bij jullie uit de opvang, had Monique al gemaild, maar die zei ook dat het niet normaal is.

Mama heeft zaterdag wel de tuin opgeknapt en veel herrie gemaakt, misschien dat ze wat droevig is. Ik ga morgen in ieder geval naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan voor mijn tijd geweest want ik herken haar niet? :P

Laat het voor de zekerheid even checken inderdaad. Zag ook dat konijnen met een oorontsteking hun oren laten hangen?

Even check-check dubbel check ;)

En hopelijk valt het allemaal mee en is ze gewoon te lui om haar oren nog overeind te houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan voor mijn tijd geweest want ik herken haar niet? :P

Laat het voor de zekerheid even checken inderdaad. Zag ook dat konijnen met een oorontsteking hun oren laten hangen?

Even check-check dubbel check ;)

En hopelijk valt het allemaal mee en is ze gewoon te lui om haar oren nog overeind te houden ;)

Hopelijk is het inderdaad dat laatste. Ja dat is alweer 2.5 jaar geleden! Toen bestond Binkies net 1 jaar geloof ik.

Ja ik dacht ook aan een oorontsteking alleen krabt ze niet of zo en schudt ook niet met haar hoofd. Ik vind het ook maar raar.

Er is ook 0.0 informatie over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje dat is echt een totaal ander konijntje! Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts zegt! Hopelijk wilt ze gewoon op haar vriendje lijken!

Precies dat dacht ik dus ook. Ik herken haar niet als mijn Bumba al doet ze wel hetzelfde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als ik zoek zou ik zeggen oormijt, oorontsteking maar het is ook een symptoom van EC.

Maar dan zou ze lusteloos moeten worden en niet meer actief op eten af komen lijkt mij?!

Haar oren voelen verder ook niet warm aan ofzo?

Nee ze voelen niet warm aan. Ik ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen en hoelaat ik er terecht kan. Als er nog tips zijn voordat ik ga hoor ik ze graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook benieuwd! Laat je het hier nog even weten als jij het weet? :)

Natuurlijk. Ik ga vandaag eerder naar huis en dan hoop ik er rond 2 uur terecht te kunnen. Ze kan wel erg slecht tegen autoritjes dus vind het wel dubbel. Ik vraag of de da een oorontsteking uit kan sluiten (of juist niet en dan een behandeling) en anders vraag ik of ze misschien dit ooit gezien heeft bij ec.

Ik heb geen ec symptomen verder bij haar vernomen maar toch. Straks ook meteen het*kruidenelixer van Jan Smit weer eens bestellen.

Denk je dat eventueel een panacur behandeling en vitamine B injectie goed kunnen doen of zal het meer schaden indien ze bijvoorbeeld helemaal geen ec heeft?

Misschien straks ook maar even Wilhelminapark mailen. Ik kan er niks over vinden en heb het nog nooit gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit geen EC symptoom. Voor de zekerheid zou ik wel de oren goed na laten kijken.

Ik heb dit bij ons in de opvang ook eens meegemaakt. Toen was er niks aan de hand.

Bedankt, dit klinkt een beetje geruststellend. Gelukkig dat ik iemand hoor die dat ook eens gezien heeft.

Was dat bij dat konijn in jouw geval ook op zo'n latere leeftijd?

Mag ik vragen of de oren toen uiteindelijk weer rechtop zijn gaan staan of zijn blijven hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas bleek bij mijn konijn dit een begin van EC te zijn. Alleen liet hij 1 oor hangen en niet 2. Ik herkende dit niet meteen, anders had ik eerder actie ondernomen en had hij misschien nog geleefd.

Wat vervelend voor je. Had je konijn toen ook geen eetlust meer of dat wel gewoon?

Had hij/zij in het begin ook andere symptomen?

Dankjewel voor de reacties allemaal, want dan kan ik straks met mijn dierenarts overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je. Had je konijn toen ook geen eetlust meer of dat wel gewoon?

Had hij/zij in het begin ook andere symptomen?

Dankjewel voor de reacties allemaal, want dan kan ik straks met mijn dierenarts overleggen.

Hij dronk (zo bleek achteraf) ook best veel. Maar mijn konijnen hebben drinkbakken en die gooien ze ook wel eens om, dus in eerste instantie (lees 2 dagen of zo) niet door dat hij het allemaal opdronk. Je moet gewoon snel handelen en een paar dagen wachten/niet opmerken kan al fataal worden. Ik heb maar 1 van de 4 konijnen met EC kunnen redden, best naar dus. Succes in ieder geval met jouw konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dit klinkt een beetje geruststellend. Gelukkig dat ik iemand hoor die dat ook eens gezien heeft.

Was dat bij dat konijn in jouw geval ook op zo'n latere leeftijd?

Mag ik vragen of de oren toen uiteindelijk weer rechtop zijn gaan staan of zijn blijven hangen?

Het was een volwassen opvangkonijn die al een aantal maanden bij ons was. Opeens had hij 2 hangoren. Echt binnen een paar dagen. Er is toen niks gevonden wat het veroorzaakte. of ze ooit weer zijn gaan staan weet ik niet, aangezien hij daarna herplaatst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .