Ga naar inhoud

Wat en wanneer geven jullie je konijnen iets te eten?


Cynthiatjuh

Aanbevolen berichten

Wat en wanneer geven jullie je konijnen te eten?

Want ik zit nog steeds thuis omdat ik geen werk kan vinden en ik vind het hoogtijd worden dat ze hier op vaste tijden gaan eten. Maar wanneer geven jullie ze iets ( hoelaat ) en wat geef je ze dan?

Zodat ik een beetje een inzicht kan krijgen wat ik ze kan geven over heel de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sochtends door de weeks krijgen ze rond half 8, 20 gram biks en een schaaltje met groente. (Verschilt per dag)

Ook krijgen ze vers hooi en schoon drinkwater.

Savonds rond 7 uur krijgen ze 20 gram biks, en nog wat groente. Ik vul ook het hooi bij en kijk of er nog genoeg water is.

Soms krijgen ze ook nog een snoepje, maar dit is hooguit 1x per week.

In het weekend is het verschillend, het ligt er echt aan hoe laat ik wakker word.

Wat ik hierboven schreef is trouwens voor 1 konijn, ze zitten namelijk apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 konijntjes, allemaal rond de 2 kilo.

In de ochtend tussen 09:00 en 10:00 krijgen ze biks (60 gram)

Rond etenstijd tussen 17:30 en 18:30 krijgen ze groenten (1 krop andijvie, 1 witlof, 1 bospeen, kwart appel, 4 radijsjes, de blaadjes van de radijsjes en het loof)

In de avond tussen 20:00 en 21:00 krijgen ze gedroogde kruiden (een half handje)

En tussen 22:00 en 23:00 krijgen ze opnieuw biks (60 gram)

En natuurlijk ALTIJD onbeperkt hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel buiten: 's Ochtends vers hooi en 50 gram biks, 's middags een handje gedroogde kruiden en 's avonds een bak groente en hooi nogmaals bijvullen. Tussendoor af en toe een snoepje (misschien kan ik af en toe beter weglaten, mijn moeder verzorgd ze tegenwoordig en die koopt ze graag om haha).

Viertal binnen: Rond 7:00 een handje gedroogde kruiden, rond 9:00 nog een keer, soms tussendoor groente, 's avonds twee keer ongeveer 75 gram biks, met een paar uur er tussen. Normaal gesproken gaan biks en kruiden gewoon in Ć©Ć©n portie i.p.v. twee maar dan eet mijn zieke konijn minder dus dat is niet handig. En ze krijgen normaal ook minder biks maar i.v.m. haar lage gewicht nu wat meer. Haar voer ik ook bij twee keer per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn 1100 en 1220 gram en ze krijgen:

In de ochtend 20 gram SS

In de middag kruiden, en Puk meestal witlof. Bailey kan niet zo goed tegen groenten en heeft nu ook weer plakpoep.

En in de avond weer 20 gram SS

En tussendoor ververs ik hun bakje water nog twee keer ofzo en vul de hooi aan :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed & Elly wegen beide rond de 6 kg.

Overdag krijgen ze hun portie groenten een keer. Het tijdstip hangt er vanaf of ik moet werken of niet.

's Avonds krijgen ze een flinke portie hooi met bixjes erdoorheen gemengd in een afwasbak.

Hierdoor mogen ze er gezellig samen naar gaan zoeken :)

Drinken doen ze best veel door de HFST, dus het drinkwater vullen we ten allen tijden aan.

Ze hebben 2 drinkflessen hangen, waardoor ze nooit zonder zitten. maar verversen is wel net zo lekker.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pummel en Bumba wegen resp. 1780 gram 1670 gram

Ze krijgen 's ochtends rond half 8: 6 brokjes SS.

Rond 11 uur 's ochtends: vol bakje kruiden (dille selderij paardenbloem etc.)

Rond 3 uur 's middags: flink bord groente (andijvie, witlof, wortelloof, heel klein beetje komkommer, tomaat en paprika, basilicum, peterselie)

Rond 6 uur 's avonds: vol bakje kruiden (idem dito voor 11 uur 's ochtends)

Rond 10 uur 's avonds: 8 brokjes SS.

En natuurlijk eten ze heel de dag hooi. Dat kan ik iedere dag wel 5 keer bijvullen.

P.s. Ik weet dat ze weinig SS krijgen, maar ik wil ze zo natuurlijk mogelijk voeden. Ik wil ze wel extra voedingsstoffen geven die ik anders niet kan realiseren zonder SS, vandaar toch dat beetje. Het scheelt dat ze hooi en kruiden zo goed eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

s'ochtends krijgen ze 30 gr bix en wat groente.

als dat wat op is gaan ze los en eten ze gras en soms zet ik de pot neer met citroenmelisse. op dit moment is die pot even weggezet aangezien er flink van gegeten is hahah.

s'avonds krijgen ze weer wat groente en soms een dikke wortel om lekker aan te knagen, ook krijgen ze weer 30 gr mix

Ze krijgen ook wat gedroogde kruiden en ze hebben onbeperkt hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn gecastr. ram wat af moet vallen, en mijn 3 voedsters naar mijn idee goed op gewicht zijn (behalve de oudste voedster, maar die is altijd aan het kwakkelen) krijgen ze biks (kasper faunafood, sport) in de speelbal. Ze hebben iedere dag onbeperkt hooi, ze krijgen bijna iedere dag wat groenvoer, vaak groente-afval van het snijden of wilgentakken, gras, paardenbloemen, noem het maar op. En dat is dan ook echt een flinke c1000 tas vol.

Ik geef niet op vaste tijden, omdat ik ook zit met school e.d. Ze krijgen hun eten wanneer ik tijd heb om het ze te geven. Alleen hebben ze wel altijd hooi tot hun beschikking, en natuurlijk schoon drinkwater. Dit heb ik in een grote hondenvoerbak, van RVS. Nu het zo regent krijgen ze uit de drinkflessen, dit omdat ze dan niet buiten komen en ik anders bang ben dat ze niet genoeg vocht binnen krijgen.

Ohja, mijn ram weegt 3 kg, de voedster tegen de 2 of iets eronder/boven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .